• Skumchoklad

Fickpengar Cypern?

Vi åker snart till Cypern en vecka.
    Två vuxna, två barn. All Inclusive.
    Men hur mycket euro bör man ha med sig??
    Visst, självklart beror det på vad man tänkt göra, utflykter osv.. men jag har absolut ingen aning hur dyrt resp billigt det är där och hur utbudet på utflykter är utöver det som resebolaget anordnar.
    Vi tänkte ha med oss 200-300 euro. Är detta en rimlig summa? Måste vara fler som varit på Cypern med Al inclusive.
    Hur mycket pengar gjorde ni av med??

• Svar på tråden Fickpengar Cypern?
  • LearnToFly

200-300 euro låter lite i minsta laget tycker jag, men det är klart äter ni på hotellet varje dag och inte åker på så mycket utflykter borde det nog räcka, vi åker till cypern om 1 1/2 vecka, vi har med 800 euro på två vuxna, då har vi bara valt frukost på hotellet, men sen hade vi tänkt åka på 2 utflykter iaf, och det räknar vi 200 euro för oss båda!
    Hoppas ni får det underbart, cypern ÄR underbart! vart i cypern ska ni?

• Skumchoklad

Tack för ditt svar!
    Okej, då vet jag. Minst 500 euro räknar jag då som rimligt.
    Vi ska till Fig tree bay. Althea Beach.
    Det verkar verkligen underbart!
    Vart ska ni?

• LearnToFly

vi ska till fig tree bay, naussica beach :) HELT underbart där! det är andra gången vi åker just dit men har varit i cypern flera gånger innan det! hehe då är vi säkert där samtidigt, häftigt :) åker ni med Fritidsresor?

• wedding

En till som ska åka till Cypern jag ska till Fig tree bay och åker den 15-23 aug med apollo

• Sus69

Jag(en vuxen och tre barn) var på Cypern förra sommaren, hade all inclusive, jag gjorde inte av med mer än ca 2000kr.. Var då bara på Waterworld en dag..Cypern är ganska dyrt, men ett mycket trevligt land..

• MissC24

Vi ska med till Fig tree Bay åker den 12/9 så det är snart Vet dock inte heller hur mkt vi ska ha med oss

• Ångan

2-300 euro/vuxen om man har med sig barn kan du kanske räkna med. Cypern är ganska dyrt och man vill heller inte äta på hotellet varje dag, samt att man vill kanske åka på lite utflykter, hyra moppar/cykel/bil osv.

• Ångan

Ta hellre med dig lite för mycket än liiite för lite. Är jäkligt surt när man ser att pengarna börjar sina och att man har några dagar kvar.

• sandbacken

Vi var på cypern den 18juli-1augusti hade ingenting så vi åt ute varje dag lunch och middag och då gjorde vi av med 15000kr det har blivit mycket dyrare sen Euron. Men det är värt alla pengarna.

Svar på tråden Fickpengar Cypern?