• Tegu

Ta bort navelpiercing?

När tog ni bort eran navelpiercing? Vill ju inte att det ska bli fula märken eller att huden ska spricka och bli ful.

• Svar på tråden Ta bort navelpiercing?
  • sofie27

jag hade min navelpeiercing hela gravidditeten. Tog bort den under förlossningen...tyärr är mitt hål större så att piercingen kan trilla igenom...inte så snyggt längre...vet inte om de växer igen om man inte ha den. Är nu gravid igen och ha det fortfaranade i....vet inte hur jag ska göra om jag ska ha den denna gång igen eller ta bort den...

• busunge

vissa tar inte bort den alls.. finns ju speciella piercingar om man är gravid. jag tog bort min i början när magen började växa, men mest för att den va lite infekterad och jag inte ville att det skulle bli nåt värre av den.
    fick ganska fula ärr efter för att magen töjde ut dom.
    men nu ar jag tagit om piercingen för att dölja ärren..

• Kiina

Jag tog ut min när jag fick plusset.

Piercinghålet är lite mörkare nu, fick typ som ett "blåmärke" (eller vad man ska kalla det) när magen växte

• Jiji

jag tog bort min tidigt, runt v 12 eller nåt. Är i v 30 nu och magen är stor men det har läkt ihop fint och det syns bara ett litet streck på några millimeter. Men det tog över en månad innan det läkte ihop, så jag är glad att jag tog bort den så tidigt :)

• Tusseluren

Är i vecka 20 nu och har min kvar, men jag har en liten mage, har gått upp 2kg, har beställt en flexibel piercing som jag ska ha, hade jag tänkt mig...

Med barn nr 3 o 4 så kanske jag tog ut den runt vecka 20, ungefär, men nu har mitt hål blivit så litet att för mig gör det inget att det blir lite större, senaste året har jag haft en smal ögonbrynspiercing.

Du känner när det är dags att ta ut den, när den känns ivägen, sen om du ska sätta i den igen så drar du skinnet(från ovansidan av hålet och under) som dra isär det, doppa piercingen i lite matolja och trä igenom, du kan få kämpa lite, men sen ska det ordna sig, lycka till...

• lightfish

Ni som skriver att den läkt ihop, hur länge hade ni haft er? Jag undrar då jag haft min sen okt 2002. Jag vill så gärna ha den kvar men samtidigt vill jag inte att det ska bli fult.

• Tegu

Tack för era svar. Jag tror att jag plockar ut den idag.

• Kiina
    lightfish skrev 2008-08-11 10:59:54 följande:
    Ni som skriver att den läkt ihop, hur länge hade ni haft er? Jag undrar då jag haft min sen okt 2002. Jag vill så gärna ha den kvar men samtidigt vill jag inte att det ska bli fult.
    Jag hade haft min piercing ca 7 år.
    Provade sätta i den ca 3-4 månader efter förlossningen. Jag fick i den typ nån millimeter, men det hade säkert gått att få i den med lite våld Flört
  • Jiji
    lightfish skrev 2008-08-11 10:59:54 följande:
    jag hade min i ca 5 år innan jag tog bort den
Svar på tråden Ta bort navelpiercing?