• Tiptop

Vad tycker ni om namnet Tiger?

Hej,

Har nyss fått en liten pojke, och på listan fanns det nästan bara flick namn. Ironiskt va?

Hur som helst, vi har hela tiden kallat bebisen i magen för "Tiger" och nu när han kom ut så låg vi inne på sjukhus med honom i en vecka. Personalen undrade vad de kunde kalla honom, så de fick också säga Tiger. Så nu är han Tiger med "hela folket" och jag tycker absolut man kan döpa till det. Det finns en 430 st i Sverige redan som heter det, men sambon är lite mer tveksam. Säger att "Hur kul är det att heta så när man är 45?" Och då brukar jag nämna Tiger Woods... en ganska respekterad VUXEN man.

Ja ni fattar chargongen. Jag menar även att idag så döps barn till allt möjligt, och när vår bebis är 45 så är även alla som blivit döpta till Tindra och Perla och Vilja och Vilda och alla andra sånna namn som nyss var tälmigen ovanliga, i samma ålder. Så jag tror inte någon kommer att reagera vid det laget.

Ursäkta det blev så långt. Hoppas någon orkar läsa och ge mig ett svar?

Tack på förhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 13:07
    ****En fundering till... Hur blir alla dessa mode namn när flickorna och pojkarna är 35 + ??? Är de lika fina då??? Eller kommer dessa namn att te sig fåniga??? Vad tror ni?****

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Tiger?
  • Love Gun

Alltså namnet är väl ok i för sig, ganska coolt. Ser han ut som en Tiger ska ni ju självklart döpa honom till Tiger, om ni själva är bekväma med namnet.

• trollmammsis

Om han redan "heter" Tiger och ni tycker om det så varför inte?

håller med dig om Tindra och såna namn också...

Liten skillnad dock att uttala Tiger som Tiger Woods...  alltså svenska eller engelska...

Jag känner en 1,5 åring som hetar Barbie, Sveriges FÖRSTA barbie med det som tilltalsnamn, lillebror heter Elvis

• Kristin24

jag tänker på Tiger i Nalle Phu, för man säger inte Tiger med Amerikanskt uttal.
    Kan ni inte ha det som mellannamn.

Go och glad Kexchoklad
  • Fru annmi

Jaa,Tiger Woods är ju Världkänd jue....
    Det finns en sann berättelse/orsak till varför han döptes till Tiger,vet ja'..
    Men personligen skulle nog välja det i andra namn...

• Tiptop

trollmammsis>> Coolt! Barbie och Elvis. :o)

Ja visst, vi skulle väl inte tveka om vi var säkra. Jag vill döpa till Tiger, men pappan är osäker... Och så är det så svårt att se lillgrabben som en annan än "Tiger" när man redan tycker att han "heter" det. Humma humma....

Fler synpunkter?

• Sushi

Personligen så tycker jag inte om det. Men det är ju en smaksak Om ni bodde i typ USA så vore det helt ok pga annat uttal. Men som någon skrev, varför inte ha det som mellannamn om ni känner er osäkra? Lite coolt

It´s not the fall that hurts- it´s when you hit the ground
  • Tindra02

Jag tycker det är jättecoolt

• NeMeAr

tycker jätte mycket om det... tycker att han ska få heta det

Mamma till väldens goaste pojkar Neo 030622 och Melvin 060905
  • Jesster

Sonen heter Tiger i andranamn men jag hade inte haft något emot det som förnamn heller Jag tycker att det är tufft!

Den som söker han finner - www.google.se
  • Jess69

Jag tycker Tiger är ett supercoolt namn, men det beror oxo
    på vad ni heter i efternamn tycker jag..Tiger Andersson,
    eller Tiger Olsson är kanske inte så himla skoj..

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Tiger?