Vad tycker ni om namnet Tiger?
Hej,
Har nyss fått en liten pojke, och på listan fanns det nästan bara flick namn. Ironiskt va?
Hur som helst, vi har hela tiden kallat bebisen i magen för "Tiger" och nu när han kom ut så låg vi inne på sjukhus med honom i en vecka. Personalen undrade vad de kunde kalla honom, så de fick också säga Tiger. Så nu är han Tiger med "hela folket" och jag tycker absolut man kan döpa till det. Det finns en 430 st i Sverige redan som heter det, men sambon är lite mer tveksam. Säger att "Hur kul är det att heta så när man är 45?" Och då brukar jag nämna Tiger Woods... en ganska respekterad VUXEN man.
Ja ni fattar chargongen. Jag menar även att idag så döps barn till allt möjligt, och när vår bebis är 45 så är även alla som blivit döpta till Tindra och Perla och Vilja och Vilda och alla andra sånna namn som nyss var tälmigen ovanliga, i samma ålder. Så jag tror inte någon kommer att reagera vid det laget.
Ursäkta det blev så långt. Hoppas någon orkar läsa och ge mig ett svar?
Tack på förhand.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 13:07
****En fundering till... Hur blir alla dessa mode namn när flickorna och pojkarna är 35 + ??? Är de lika fina då??? Eller kommer dessa namn att te sig fåniga??? Vad tror ni?****