• Juuiz

Hjälp! Skitont i armbåge..

Ja, som rubriken lyder.. Har inatt vaknat av värk i amrbågen(insidan), på morgonen så ont att jag skrek rätt ut av smärta. Kan inte sätta armen rak o utan Panodil värker den ständigt även i vila.. =/ Någon som varit med om liknande?? Kan d vara infalammation/överansträngning från amning?
    Stackars sonen min som vill bli buren o nära..Gör ju så ont nu, så jag drar mej o försöker vila armen. T.o.m svårt att byta blöja då d kräver att armen sträcks ut rakare..(ni förstår säker allt annat jag då inte heller kan göra utan smärta, ex få på mina kläder osv) :/ Stön!

• Svar på tråden Hjälp! Skitont i armbåge..
  • ForeverAlice

Blir den varm och svullen så är det ju säkert en inflamation av något slag.
    kolla upp det om den är det eller blir. Får du själv feber så är det något som är på tok iallafall. Har du halsmandlarna kvar?

• Juuiz

Den är inte så varm o inte alls svullen..feber har jag inte heller :/ Halsmandlarna är kvar.. D e så konstigt. Men verkligen jätte ont, jag får den nästan rak om jag liksom håller i den med andra handen o långsamt långsamt sträcker den rak. Men den går inte helt rakt då d ett tu tre skjuter till av smärta.

• bellanbus
    ForeverAlice skrev 2008-08-11 12:21:49 följande:
    Blir den varm och svullen så är det ju säkert en inflamation av något slag.kolla upp det om den är det eller blir. Får du själv feber så är det något som är på tok iallafall. Har du halsmandlarna kvar?
    Jag förstår inte vad halsmandlarna skulle ha med det att göra?
    Toys and flavours....tjoss
  • mammamia1973

googla på tennisarmbåge. om du har belastat fel din arm under lång tid (t.ex.burit på sonen länge) så kan det leda till inflamation. Fast det kan vara nåt annat också. Ring läkare eller sjukgymnast

• fiamalm

Jag har också haft det men nog inte lika illa som du. Jag tror att jag belastat armbågen fel när jag burit lillen. Jag började fundera på hur och vad jag gjorde och försökt ändra mig och nu har jag faktiskt inte ont längre. Jag tycker du ska gå till en sjukgymnast som kan tala om för dig vad du kan och inte kan göra. Det är väldigt vanligt att föräldrar har ont i handleder och armbågar och det kan hjälpas av med lite träning.

• Juuiz

okej, tack så mycket för alla svar.. Konstigt bara hur d dök upp så plötsligt i natt utan förvarning. Har inte haft någon som helst känning innan. Men misstänker nog samma. Skall till rådgivning imorgon, får ta upp d då! Ha d så gott alla..:)

Svar på tråden Hjälp! Skitont i armbåge..