• irvina

Gillar din hund att äta bär och frukt?

Min bullterrier gillar att äta vinbär och krusbär direkt från buskarna (så högt han når upp) här hemma. Plommon och äpplen som fallit ner från träden är han också förtjust i. Är vi ute och går och hittar hallonsnår ska han stanna och äta hallon, detsamma gäller blåbär. Har ju koll på honom så att han inte äter för mycket. Men nu rasar det hur mycket frukt som helst från våra träd så man måste plocka upp ofta för att han ska kunna vara ute i trädgården utan risk att föräta sig. Finns det fler som har hundar som gillar att äta det som finns i trädgård och natur?

• Svar på tråden Gillar din hund att äta bär och frukt?
  • frulan

Inte ett dugg.
    Det enda i frukt/grönsaks/bär-väg min hund har ätit är en ärta

• oxytocin

Min whippet älskar blåbär, hon vill helst ta dem från busken själv.

• Mcmajjsan

hunden min ÄLSKAR tomat... vi höll fram lite rostbiff och lite tomat. Tomaten försvann först (Inte för att det är bär elr frukt, men lite gulligt är det)

• frulan

Däremot rullar han sig i blåbärsris, har massor av blåbär tomten och ofta en lilarandig hund

frulan skrev 2008-08-11 12:49:45 följande:
    Inte ett dugg.Det enda i frukt/grönsaks/bär-väg min hund har ätit är en ärta
  • CamillaS81

De är ju släkt med varandra, har en eng staffordsher bullterrier, hon som är på bilden. Hon tycker också om att äta bär ifrån buskar. Då vi bor i lägenhet så blir det mest hallon och blåbär i naturen och vinbär hos svärfar.
    Hon älskar frukt i annat fall också, favoriter är nektariner,clementiner,vindruvor och paprika men det är en grönsak men det älskar hon. Jordgubbar äter hon därimot inte.

• oxytocin

Kom precis på också att en hund jag hade förut älskade äppelskruttar. Iofs åt han det mesta...

• Lotlas

Vår labbe äter allt man ger henne. T.ex. äppelskrutt, grönsaker och frukt.

• CamillaS81

Hon äter gärna äpple och päron också och då ska det vara som vi äter det. Jag håller det och hon biter bort småbitar.

• Pikaur

Nej, varken sallad eller frukt är inget han föredrar. Det blir ett par rynkor över nosen om man håller fram det till honom. Visst kan det locka honom om någon annan sitter och smaskar på t ex en bit gurka, men när han får nos på vad det är så går han igen

Svar på tråden Gillar din hund att äta bär och frukt?