• Dott

Detur... nån som rest med dem??

Funderar på o åka till Turkiet nu i höst...Är det nån som rest med Detur som vill dela med sig av sina erfarenheter, bra som dåliga...
    Jag har inte hört nåt om dom, o undrar om de är okej... har "bara" åkt med de mer etablerade resebyråerna tidigar... Tacksam för svar...

• Svar på tråden Detur... nån som rest med dem??
  • Smiley911

Har åkt på restresa med dem... fast detta var 2005.

Får jag ge råd, så skulle jag råda er till att ta en specificerad resa då vi hamnade på ett uselt hotel och fick bussas ut till stranden. 2 veckor dessutom... Servicen var som den brukar när man åker på charter, inget speciellt, men fungerade.

• Jambosana

Ja fyfan.
    Till Tunisien. Ej prisvärt. Vidrigt bolag, vidrigt land.

Aldrig mer.

• Dott

Låter som om man inte ska åka med dom utan istället ta nåt mer etablerat som man vet funkar. Gillar Fritidsresor...
    Nån som har nåt bra o säga om Detur i Turkiet??

• Frontline

Flög med Detur till Alanya för ett antal år sen och jag har inget att klaga på ,allt fungerade som det skulle..
    Ska jag klaga på nått så var det på hotellet men det var ju vi själva som bestämde oss för att det räckte med ett enkelt boende..

• deede

Jag har åkt med Detur till Alanya 3 gånger ospecat, och jag har bara gott att säga om dem.
    Allt har funkar bra, å det har varit bra service på plats.

Nu har jag inte åkt med nåt annat bolag, så jag kan ju inte jämföra, men jag ska åka ned Detur nästa gång oxå!!

• Bong

Har åkt med Detur till Turkiet och har inte heller nåt illa att säga om dem! Fanns ingen skillnad mot "andra" bolag.

Pssst! Vill du åka billigare till Turkiet tycker jag att du ska kolla in www.turkietresor.se

• linsilusen

Jag har åkt med Detur snart 10 gånger och då bara till Alanya och har aldrig varit missnöjd med dom, deras dom kommer om nån vecka *hehe* Har bokat 2 veckor all inclusive så då får jag prova det med! Jag har de flesta gångerna åkt på sista minuten och då oftast hamnat på "lite bättre" hotell som haft tomma lgh.

Allt gott om Detur och personalen är hjälpsamma och trevliga.

Varför det blir så mycket Detur för mej är för jag bor i Östersund och det är väl mest bara dom så går direkt härifrån.

HA en trevlig resa!

• the devil wears CM

Vidrigt företag. De ställde in vår Thailandsresa 10 dagar innan avresa. Har hört mycket illa om dem. Visst, det finns säkerligen de som anser att de är bra. Dock tillhör inte jag den skaran...

• FriSam

Har de börjat med resor till Thailand? Jag trodde att de bara hade till 4 länder, Bulgarien, Turkiet, Tunisien och Egypten...?

• Leaaa

Min syster och hennes man åkte med dom till turkiet för nån månad sen. Syrran grät i telefon när hon ringde och ville bara hem. Dom hade hamnat på ett uselt hotell för det hade blivit nån fel i bokninge.

• Lila1

Vet ett par som blev av med sitt bagage på resan ner till Turkiet och vart lovade att det sedan skulle bli utkört till deras hotell när det dök upp. Bagaget hittades på flygplatsen näst sista dagen (dom var borta en vecka) och dom vägrade ta det till hotellet åt dom.

• Miss Lau

Vi åkte ospecat med Detur till Bulgarien i somras och jag har bara gott att säga. Allt flöt på som det skulle, trevlig personal och bra hotell. Dessutom vet jag ett par som fick byta till ett annat hotell kostnadsfritt och det var inget problem alls (de hade hamnat på ett "familjehotell" men ville bo lite mer "partyaktigt"). Jag märkte ingen skillnad mot ex Fritidsresor, Ving och Apollo utan jag tror mer att det handlar om personkemi och tur/otur.

• ImLost
    Jambosana skrev 2008-08-11 14:15:29 följande:
    Ja fyfan. Till Tunisien. Ej prisvärt. Vidrigt bolag, vidrigt land.Aldrig mer.
    skriver under på det !!
    Den som skrattar sist ..fattar långsamast !
Svar på tråden Detur... nån som rest med dem??