• Klaar

Köpa tvättmaskin, 6 eller 8 kg? Hjälp!

Vi ska äntligen köpa ny tvättmaskin. Räcker det med en 6kg eller ska man satsa på 8? vi är 2 vuxna och 2 barn och inga fler planerade på ett par år iaf

Har tittat runt och såg en Hoover på kampanjpris 3995 kr i en affär nära oss. Den har 8 kg tvättkapacitet, 1400 varv centr. och enkel programväljare. det som jag söker men vad är Hoover för märke? har aldrig hört talas om det?

Maskinen får kosta max 5000 kr. Nån som kan ge råd och hjälp? Nån som vill rekommendera sin?

• Svar på tråden Köpa tvättmaskin, 6 eller 8 kg? Hjälp!
  • Rigmor Mortis

Jag hade valt en som _kan_ ta mycket tvätt, men som även kan känna av när det är mindre tvätt och då anpassa programmet. Är själv i tvättmaskinsköpartagen så jag kommer följa tråden med spänning

• Lilith74

4 kg har alltid räckt för oss och vi har två barn varav det ena använder tygblöjor. 8 kg är gigantiskt mycket, typ industritvättmaskin. Har du ens 8 kg kläder av en viss färg/tvättyp, så att du kan få ihop "ljus 60 grader" eller "40 grader svart" till en så stor tvättmaskin.
    Hoover är ett brittiskt lågprismärke vad jag vet. Inte sämre än något annat lågprismärke men inte som Whirlpool och Electrolux direkt.

• Solskensmor

Vår maskin är på 5 kg, och den räcker bra till oss. Vi är två vuxna och tre barn.

• Tigra79

Mer än 5-6 kg är det ingen nytta att ha och se alltid till att det är minst 1400 varv centr.

Cylinda är bästa märket! Mer hållbart och mindre plastdelar som går sönder.

• Kinne79
    Lilith74 skrev 2008-08-11 15:15:00 följande:
    4 kg har alltid räckt för oss och vi har två barn varav det ena använder tygblöjor. 8 kg är gigantiskt mycket, typ industritvättmaskin. Har du ens 8 kg kläder av en viss färg/tvättyp, så att du kan få ihop "ljus 60 grader" eller "40 grader svart" till en så stor tvättmaskin.Hoover är ett brittiskt lågprismärke vad jag vet. Inte sämre än något annat lågprismärke men inte som Whirlpool och Electrolux direkt.
    Beror ju på hur noga man sorterar. Vi har en 6 kg maskin på två vuxna och jag delar bara upp tvätten i tre högar mörk, ljus och fintvätt.
  • Olw

Vi köpte en 7kg lg för ett par år sedan.
    Jag tycker att den är toppen!
    Kolla på elgigantens hemsida,de ligger bra i priser.

Jag hade satsat på 8kg maskinen.
    När du bäddar rent så kan du tvätta alla era sängkläder på en gång!

• ElinOlsson

Vi har en på 7kg, som jag knökar full ibland... 2 barn 2 vuxna.

• Februarii

Vi har 6 kg och det räcker gott och väl för 2 vuxna och 2 barn. När jag fyller hela får jag hänga överallt i lägenheten.

• ElinOlsson
    Februarii skrev 2008-08-11 15:22:06 följande:
    Vi har 6 kg och det räcker gott och väl för 2 vuxna och 2 barn. När jag fyller hela får jag hänga överallt i lägenheten.
    Ja, det är klart. Jag har en tumlare som också är på 7 kg och tumlar det mesta. Har även en stor tvättstuga, så plats för att torka tvätten är inga problem...
  • Klaar

hinner inte skriva nu, har en pillrig dotter som är ÖVERALLT!

tack för alla bra svar i tråden, fortsätt skriva så ska jag nog kunna lösa vilken tvättmaskin som blir den vinnande nu ska jag laga kvällmat och sätta igång me kvällsrutinerna. hej sålänge!

nån som kan rekommendera en bra sida förresten?

Svar på tråden Köpa tvättmaskin, 6 eller 8 kg? Hjälp!