Daimtårta??
Hej
nån som har recept på daimtårta som ni har testat själva? Eller någon som vet om det är gott över huvudtaget?
Hej
nån som har recept på daimtårta som ni har testat själva? Eller någon som vet om det är gott över huvudtaget?
daimtårta vill jag också ha recept på.. så puffelipuff
Jag har ett recept på en frusen dajmtårta om någon vill ha... Måste bara hitta det först, men det kan verkligen rekommenderas...
Hittade receptet:
DAJMTÅRTA
3 äggvitor och 1,5 dl socker vispas hårt
Tillsätt 500 gr mald mandel
Häll ut /tryck ut detta i en rund form med löstagbar kant, och grädda i 180 grader i cirka 20 minuter.
Blanda 3 äggulor och 1 dl socker. Vispa 3 dl vispgrädde, lagom hårt. Blanda grädden med äggulsblandningen försiktigt.
Krossa två dubbla dajm i småbitar eller ta en påse dajmkulor och släng ner i ägg- och gräddblandningen. Då mandelbottnen svalnat, häller man på fyllningen och ställer in detta i frysen. Fyllningen ska frysa helt. Man kan garnera kakan med kiwi eller banan (men jag brukar inte göra det). Ta ut kakan lite innan servering så att den inte är stenhård.
TACK!! det ska jag testa
hur många räcker en sats till? Jag ska nämligen göra till 8 vuxna och 4 barn (små barn mellan 1-4 år)
Hmm jag vet inte, det blir ju i vanlig tårtstorlek, men å andra sidan brukar denna tårta lätt gå på fyra personer så...
hur länge ska den stå i frysen??
Jag ska nämligen göra bottnen (arna) dagen innan!
Den måste stå tills den fryser iaf, skulle tro 4-5 timmar. Man kan göra hela kakan långt i förväg, det brukar jag gör, för den kan ju stå i frysen länge så...