• Vibekes Pappa

    Första gången

    Ja, så plusade hon igår efter lite mer än ett års försökande till att skaffa barn. Pluset kom ju med stor lättnad för min del då jag börjat tveka på om jag ens kunde bli pappa. Men nu är det bevisat i alla fall.
    Så nu börjar den långa vägen tills det att barnet är fött, och jag har så mycket tankar i huvudet, jag kan inte riktigt tänka klart. Så jag vill gärna höra lite av era erfarenheter kring detta, lite historier och så.

  • Svar på tråden Första gången
  • Danjelsan

    Grattis!
    Vi skall ha barn i oktober och jag kan fortfarande inte "tänka klart". Jag fattar ju att jag skall bli pappa men det är svårt att greppa. Så du är nog inte ensam om det. Du kommer växa in i det under graviditeten. Lovar! Jag har dock en bit kvar...hehe

  • Sniffy

    Sista månaden är nog värst alla hoppas på att barnen ska komma tidigare och helst i denna stund. Vi har redan besökt förlossningen 3 gånger, falsklarm varje gång. Det roliga är att vi inte börjat packa "förlossningsväskan" ännu, kommer sluta med att jag får åka hem och packa efter födseln. Annars så känns det hela så surealistiskt, men den känslan försvinner och ersätts med smärta varje gång jag känner på sambons mage och får värsta karatesparken i handflatan.

Svar på tråden Första gången