Kan en kvinna känna lust och åtrå?
Jag har lagt detta inlägg under "sex och sånt" också, visste inte riktigt var det passade in...
Jag behöver inga förmaningar, inte heller att på något sätt bli dömd.
Jag lever i ett förhållande med en överviktig man. Själv är jag absolut inte överviktig, snarare smal (mitt BMI ligger på 20,7). När vi träffades för snart 12 år sedan var han vältränad, men när han slutade träna men fortfarande åt lika mycket, fövandlades musklerna till fett. Detta hände redan tidigt i vårat förhållande, och i takt med att åren har gått har det knappast blivit bättre. Han är nu vad jag anser som väldigt stor (BMI 41,4).
Det är klart att ingen för evigt kan se perfekt ut. Jag själv ser absolut inte perfekt ut. Men jag tycker att jag ser ok ut, och att jag förvaltar det lilla jag har väl. Att man sedan får rynkor, att huden blir slappare, att man åldras det är ju en naturlig process.
Nu till själva frågan i sig.
Jag har mycket svårt att känna lust till min man. Tittar jag på hans kropp blir jag bara äcklad. ÄCKLAD. Ligger vi och kramas kan jag känna rysningar (obehagskänslor) om jag smeker honom över valkarna eller hans hängiga bröst.
Jag kanske är ytlig, men jag längtar efter att få känna åtrå. Efter att känna någonting annat än äckel när jag ser den människa som jag skall älska. Jag längtar efter att känna en vilja att få smeka, röra. Jag längtar efter att slippa skuldkänslor över det jag känner.
Jag vill veta om man som kvinna kan känna lust till en man. Om man kan titta på sin man och känna lust och åtrå?
Jag har lite försiktigt kommit in på ämnet med några av mina vänner, och deras svar har väl mer eller mindre varit att män är kåtbockar som känner lust oavsett, och vi kvinnor saknar sådana slags känslor. Kvinnor har bara sex "för att", inte för att det finns en lust eller åtrå. En kvinna kan känna kärlek eller tycka om och vilja ha sex för att det är en kärleksfull handling, men inte för att hon känner åtrå när hon ser sin man.
ÄR DET SÅ???