• tj0rvig

    behöver hjälp att skriva kondoleans brev på engelska, ngn som är riktigt bra på engelska här??!

    Ja, som rubriken lyder: finns det ngn här som är riktigt duktig på engelska som kan hjälpa mig att skriva ett "beklagar sorgen" brev på engelska?

  • Svar på tråden behöver hjälp att skriva kondoleans brev på engelska, ngn som är riktigt bra på engelska här??!
  • Boosta

    Dear xxxxx,

    I am so sorry for your loss. My thoughts are with you at this difficult time.

    My deepest condolences,

    xxxx

    Eller någonting liknande. Om du har ett färdigskrivet kan jag hjälpa till med översättning.

  • tj0rvig

    Jag har skrivt klart hela brevet, får jag inboxa det till dej? För rättstavning... Vill bara att det ska vara rätt när det är ett kondoleansbrev liksom..
    Har oxå problem med en mening som jag inte får till.. :-S

  • MRSVi

    Vad är meningen du har problem med?


    eeeeva skrev 2008-08-11 22:52:58 följande:
    Jag har skrivt klart hela brevet, får jag inboxa det till dej? För rättstavning... Vill bara att det ska vara rätt när det är ett kondoleansbrev liksom..Har oxå problem med en mening som jag inte får till.. :-S
  • tj0rvig

    Det är så att jag känner familjen, men de har bjudit mig o min sambo dit o hälsa på nästa år. Samtidigt känner inte min sambo ännu familjen eller hon som dog. Så det känns lite dumt att skriva från oss båda. Tänkte därför skriva kortet från mig, men lägga till en mening på slutet, nånting i stil med att "X sänder sina sympatier oxå" eller "X beklagar också eran sorg"
    Något sånt och jag får bara inte till det. Total hjärnsläpp...

  • MRSVi

    Hoppas du får till det.


    eeeeva skrev 2008-08-11 23:06:46 följande:
    Okej, tack! Ska plita ner det senare ikväll!
  • tj0rvig

    Jo, nog ska det gå.... såna här brev e ju aldrig lätta o skriva inte ens på sina två första språk :-S Tack för hjälpen igen!!

  • tj0rvig

    Jo, nog ska det gå.... såna här brev e ju aldrig lätta o skriva inte ens på sina två första språk :-S Tack för hjälpen igen!!

  • tj0rvig
    Boosta skrev 2008-08-11 23:32:14 följande:
    Du kan inboxa mig om du vill, jag översätter gärna.
    Det går inte o inboxa dej :( Finns ingen sån länk...
Svar på tråden behöver hjälp att skriva kondoleans brev på engelska, ngn som är riktigt bra på engelska här??!