• Urcellen Ellen

Mörka armbågar

Någon som har något tips på hur man får mörka torra armbågar fräscha. De ser nästan smutsiga ut! Har hört om nån gammal huskur där man sätter armbågarna i citron men det kan väl inte ta bort det mörka?? Någon som har andra tips? Man vill ju vara lite fräsch så här i sommarsolen...

• Svar på tråden Mörka armbågar
  • ebben

ja,citron bleker! Skär av halvor o sitt med armbågarna där i ett bra tag! Läs eller gör nåt under tiden.

• N E A

Min mamma har enormt mörka armbågar och har alltid haft-hon har försökt det mesta men det har inte varit något som fungerat
    Lycka till i alla fall

• Zazla

jag har också hört att citron ska funka. Och även att smörja in armbågarna med olivolja. Så in i köket med dig

• Manuellas Mama

HETTTAAA tips här

1: citron och salt och gnugga och sitt en stund och njut och sen om du vill så kan du tvätta bort eller om det inte stör dig så låt det va.

2: Gå in på denna sida och gör lite vax. Och vaxa armbåden. Jag lovar dig...du kommer inte att känna igen dina armbågar . Fråga min syster hon hade extremt mörka armbågar och waw de ser vita och fräscha ut....och mjuka

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m2966344.html

3: Torrborsta det med ngn hård duschsvamp och sen ta en fett kräm eller olivolja och linda in det i ngt tyg och sov med det till nästa dag

Lycka till

Mimmi

• Urcellen Ellen

Vaxa armbågarna?? Vaxar man inte för att ta bort hår?

• Manuellas Mama

Min mamma vaxar sig mest på¨sommaren för att ta bort döda hudceller och då blir hon fräsch ocg len

När jag vaxar mig så blir jag inte bara len utan jag får en fin hud....fräsch och ser fin ut

Du förlorar aldrig på att prova det

Mimmi

• ökens blomma

Japp, huden blir blekare om man vaxar den och det är för att vaxningen tar bort döda hudceller . Man ska blanda socker i lite vatten och smörja den huden man vaxat, då går rödnaden bort snabbare och huden blir mjukare, smörj med bra fuktighetskräm efteråt.

Svar på tråden Mörka armbågar