• Lantani

I bb-väskan, vilken storlek på bebiskläder ska man packa ner?vad till sig själv?

Har börjat lite så smått och fundera på vad man egentligen ska ha med i bb-väskan och har kommit så långt som det här med storlekar till bebisen och hur mycket av varje?

Har funderat på att ta med två ombyten i stl 50 och ett ombyte i strl 56 och sedan en overall och två mössor. Tror ni det blir lagom?

Till mig själv har jag funderat på att lägga ner mina mjukisbyxor som jag säkert kommer att kunna ha hela graviditet + efteråt, men behöver jag ta med mig mer än ett par byxor?

Hur tänker ni andra gravida ang bb-väskan?

• Svar på tråden I bb-väskan, vilken storlek på bebiskläder ska man packa ner?vad till sig själv?
  • Agnes och Ville

Jag har bara tagit med mig 2 ombyten till bebisen i storlek 50/56. Sen långar jag resten på BB.

Till mig har jag mjuka kläder så som
    -mjukisar
    -linnen(enkla att amma i)
    -hoodietröja med knappar(också enkel att amma i)
    -någon t-shirt
    -långärmad tröja
    -trosor
    -strumpor
    -ett par snyggare byxor att åka hem i
    -tofflor
    -morgonrock

Sen har jag
    -kamera+ laddare
    -telefon+ laddare
    -Ipod+ laddare
    -bindor
    -amningskupor
    -dricka
    -dextrosol
    -toasaker
    -napp

Kommer inte på något mer nu.

• Agnes och Ville

Amningsbh såklart!

• Pillis1975

Storlek 56 hade jag och det gick bra men var lite lite stort. Men nu nä jag tänker efter så hade jag nog sonens gamla 50 när det var dax för dottern att födas, de kläderna satt lite bättre på det lilla knytet

• Mamselito

På BB på min hemort hade de endast stl 60 på kläderna, så det skadar inte att ta med mer kläder till bebisen.

• Neithotep

Jag har haft med ungefär 4-5 bodys och 3-4 byxor i strl 50-56 och två par byxor till mig och 4 tröjor (sedan underkläder o sockar så klart), tillläggas bör väl kanske att jag fick stanna 4 dagar innan förlossningen och 3 dagar efter med första och två dagar före förlossningen och 3 dagar efter med andra.

• Sarah84

Tog med ett ombyte i storlek 50/56 hade landstingets kläder hela vistelsen, bytte till egna kläder på dottern efter första badet innan vi skulle hem.

• Tobbelina

Hade lite kläder i strl. 50, fick sedan massor av kläder av alla som hälsade på. Linns mormor hade nya kläder varje dag som hon var där!! :) Nu kom ju Linn den 21 Juli och det var apvarmt, så det gick ju inte så mycket kläder, mest bodysar.
    Själv hade jag med mig kjol och tights, jätteskönt att få klä på sig riktiga kläder efter duschen. Jag kände mig mycket piggare då. Hade även med mig mysbyxor till morgonen, tex till frukosten.

• Lantani

tror jag iaf kommer att ta med mig sambons tjocka tröjor som går att knaäppt upp framtill, så sköna och stora

• Anjis87

En tanke slog mej nu. det kanske inte är samma för alla men en del, har jag hört, svettas myckert efter förlossningen. jag svettades som en gris...hade önskat något luftigt och svalt på BB, typ en stor tunn skjorta, bra att amma i, sval och skön!

• Rulltrappa

ombyten till barnet borde räcka med 3. skulle man bli kvar länge på bb får väl någon ta sig hem och hämta mer.

dock tar jag med mig 2 par byxor, men vet ju aldrig vad man lyckas bloda ner innan man hinner lämna sjukhuset.

vad jag var mest tacksam över under själva förlosningen var:

mina skivor
    mina korsordstidningar
    cola (man får ju saft och nyponsoppa och grejer där, men cola är MYCKET godare om man skulle råka kräkas...)

Svar på tråden I bb-väskan, vilken storlek på bebiskläder ska man packa ner?vad till sig själv?