• SnipSnapSnut

Barnstol till köksö????? Snälla!

Vi ska sätta in en köksö och letar för fullt efter en barnstol som passar. Köksön är 90-95 cm hög och ett vanligt bord är ju runt 80 cm. Vi har letat överallt men hittar ingen barnstol som man kan göra så hög. Vill gärna ha en som barnet kan växa i.....

Hur har ni andra gjort som kanske bara har en köksö i köket?

• Svar på tråden Barnstol till köksö????? Snälla!
  • c1ssi

Halloj.

Vi hittade inte heller någon barnstol som passade i höjd. Till slut köpte vi en avtagbar stol på barnenshus för ca 500 kr. Den har funkat jättebra från det att lillkickan var typ 6 mån och den funkar än....hon är snart tre.
    Hoppas att ni hittar något som passar er.
    /Cissi

• SnipSnapSnut

Tack för ditt svar! Men...vad menar du med avtagbar stol??

• Twid

undra om inte c1cci menar en såndär man typ hänger på bordet?

annars går det att förlänga benen själv, med någon form av rör. hmm ser det i huvudet! haha! min far har höjt upp ett bord på detta sätt och det fungerar kanon;) svårt att förklara bara! haha!

lycka till med letandet iaf!

• Twid

oj! förlänga med rör!? va koko det lät! vet ju inte ens vilken typ av barnstol ni är ute efter!

• c1ssi

Jag menar en stol i plast, som man spänner med en rem, låter ostadigt men det är det inte. denna kan man sätta på t.ex en barstol. Detta förutsätter ju iofs att ni har "vanliga stolar" vied er köksö.

Gå in på den här länken: www.babybjorn.se/Svenska/produkter/Kok/BABYBJORN-Baby-Ater/

Det är denna stol jag menar.

Finns även denna varianten: www.babyland.se/ovriga-stolar_cgi3019_mid301.aspx
    Sack N Seat, kanske inte så bra om ni ska använda den ofta.

Lite tips i alla fall.

/Cissi

Svar på tråden Barnstol till köksö????? Snälla!