Min mamma är så ensam
Hejhej alla härliga forummänniskor!
Ja, som rubriken antyder, jag har en mamma som är ensam.
Hon och min pappa skilde sig för över 20 år sedan och därefter har hon haft ett rätt så ohälsosamt förhållande med en annan man under drygt tio år. Det förållande var alltid struligt och har sänkt hennes självkänsla mycket. Sedan det förhållandet tog slut (det har varit lite till och från med den saken dock) har hon varit ensam. Trots att hon är social och ser mycket bra ut har knappt några vänner (jag antar att det är självkänslan som spökar) och jag är så orolig för att hon kommer att förbli ensam.
Än så länge bor min lillebror hemma, men han börjar bli mogen för att flytta hemifrån och jag märker på min mamma att detta är jobbigt för henne.
Jag ska dessutom resa bort över jul och det gör så himla ont i mig att veta att hon kommer vara ensam med lillebror på jul och förmodligen helt ensam på nyår (vi har nästan ingen släkt kvar i livet). Hon som är så himla fin och bra!
Jag önskar så mycket att min mamma skulle kunna träffa någon som bryr sig om henne och som hon skulle kunna bli lycklig med. Men hur?! Det är ju inte som om charmiga lediga män står på rad liksom. Och dessutom kan jag ju inte leka matchmaker till min mamma... jag menar, det skulle ju kännas lite konstigt.
Finns det någon som förstår hur jag känner? Finns det någon som har nåt råd?