• Hägris

Omega 3 vilken är bäst?

Har insett att vi skulle må bra av Omega3-tillskott men vilken sort ska man köpa? Har provat linfröolja nu och den var ju inte så god  Jag, en 4 och en 2 åring ska äta den.

• Svar på tråden Omega 3 vilken är bäst?
  • Hägris

är det skillnad på fiskolja och tex linfröolja eller är båda lika bra?

Men SUUUUUUUG!
  • WilliamNellyJamie

du ska kolla hur många procent omega 3 det är i en kapsel ocg gemföra priser

det är kanon för barn ocg har man barn med koncentrations svårigheter är det en möjlig hjälp.....det behöver inte vara svårare än så i bland

William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • Hägris

jo jag har förstått det, det är att välja sort som gör mig gråhårig...

Men SUUUUUUUG!
  • HelVilda

Har egentligen igen aning om det här men har läst ngnstans att Eskimo Kids ska vara bra. Har inte den själv..skulle kanske behövas då vi knappt äter ngn lax i den här familjen.

• Hägris
    Svar på #4
    Vi äter fisk kanske en gång varannan vecka och bara ena ungen gillar det, så vi är nog i stort behov
    Men SUUUUUUUG!
  • HotMamaAndersson

eskimo på apoteket.. vi har den til barn till vår dotter den är perfa!

• WilliamNellyJamie

eskimo är dyra och det finns bättre, jag har gjort noga efterforskningar och jaG HAR HITTAT EN PÅ EN KEDJA (HÄLSOKOST)

Hälsa för alla,  heter butiken den finns i sthlm omr och norrtälje de har en som är 70 % ren och det är inte många som är det.

kolla den om du kan

William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • ludenben

Vilken omega3 olja man ska ha är beroende på syftet. Beroende på balansen mellan fettsyrorna är de olika sorterna bra för olika saker. Ska man bara äta det för att det är nyttigt och inte för att tex komma till rätta med koncentration eller så så tror jag inte att det spelar roll.

• Glass
    WilliamNellyJamie skrev 2008-08-12 07:38:22 följande:
    eskimo är dyra och det finns bättre, jag har gjort noga efterforskningar och jaG HAR HITTAT EN PÅ EN KEDJA (HÄLSOKOST) Hälsa för alla,  heter butiken den finns i sthlm omr och norrtälje de har en som är 70 % ren och det är inte många som är det. kolla den om du kan
    vad heter märket på oljan?
    Jag har ingen sidfot...
  • Hägris
    Svar på #7
    oki ska surfa efter det.... Jag bor i västerbotten så jag måste kunna beställa om jag ska ha en som bara finns i stockholm.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Nu har jag letat ochletat och av fiskoljorna så verkar Pikasol forte vara bäst(båda godkänd och billig och stark)

Och jag hittade en linfröolja som ser bra ut med men då undrar jag fortf, är det bättre=mera lättupptaget för kroppen med fisk efterson kroppen tydligen får göra om ala:et i linfröolja till fdet som finna i fiskoljan?

*blivit gråhårig*

Men SUUUUUUUG
  • Glass
    Hägris skrev 2008-08-12 08:36:04 följande:
    Nu har jag letat ochletat och av fiskoljorna så verkar Pikasol forte vara bäst(båda godkänd och billig och stark)Och jag hittade en linfröolja som ser bra ut med men då undrar jag fortf, är det bättre=mera lättupptaget för kroppen med fisk efterson kroppen tydligen får göra om ala:et i linfröolja till fdet som finna i fiskoljan?*blivit gråhårig*
    Fick innehåller fettsyror som kroppen kan använda som de är. Linfröolja innehåller syror som kroppen måste göra om till det den behöver så ja, fisk är bättre och effektivare

Jag äter Pharbio omega 3 forte. Den innehåller bra fördelning av de olika fettsyrorna
    Jag har ingen sidfot...
  • Hägris
    Svar på #12
    nu har jag beställt det blev samma som du till mig och karln och ungarna fick esikmo kids

*sätter mig och väntar på leverans*
  • Saramalia

mumomega är kanon! du behöver endast ta 1 tabl per dag för att få i dig hela behovet. finns på hälsokosten, kram

Svar på tråden Omega 3 vilken är bäst?