• MammaMandiz

Blir man tjock av p-piller/spiral/p-stav??

Jag har hört många säga att dom inte vill använda något annat än kondom för att dom går upp så mycket i vikt av andra preventivmedel.
    Stämmer det att man blir tjock av p-piller?

(¯`°?.¸ ღ♥ Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Blir man tjock av p-piller/spiral/p-stav??
  • theres90

Tjock vet ja ingen som blivit men endel ja känner gick upp i vikt några kg men de syndes knappt & kroppen vänjer sig,
    ja fick bara större bröst :)

• Anonym

har haft pstav å märkte ingen skillnad..

• Anonym

Der är olika från person till person men hormornerna påverkas och aptiten kan öka, men är man medveten om detta så kan man j tänka på vad man äter buhuu säger jag.

• Björnmossa

Om jag säger såhär, alla hormonbaserade p-medel lurar din kropp att du är gravid, you do the math

• Noiis

Jag svullnade av min hormon spiral, dock sjunker de nu men endå... inte så kul att armar och ben ska till och svullna direkt efter att de lagt sig från graviditeten

• HannaS86

Jag gick upp i vikt av p-stav. Men skälet till att många preventivmedel har viktuppgång som en biverkning är att man får större aptit sa en barnmorska till mig. De ändrar alltså inte näringsupptaget eller så utan man får se till att ha självbehärskning vad det gäller mat ;) Vilket inte jag hade uppenbarligen..

• Khalandraa

Jag blev tjock iaf Nu kör jag hormonfritt.

• incka

jag blev tjock av vissa kombinationspiller, med pstav la jag på mig så mycket vikt att jag fortfarande kämpar med det, såg ut som en flodhäst.
    kopparspiral var det enda egentligen som funkade, inga hormoner!!

Svar på tråden Blir man tjock av p-piller/spiral/p-stav??