• Miss E

Kudde, täcke, filtar, kläder, ja allt... skall ALLT tvättas innan användning?

Skall alla tygsaker, sängkläder, kläder, filtar, handdukar, ja allt, tvättas innan användning till bebis?

Och vad för typ att tvättmedel använder ni då?

• Svar på tråden Kudde, täcke, filtar, kläder, ja allt... skall ALLT tvättas innan användning?
  • frulan

Kudde och täcke tvättade jag inte...

frulan skrev 2008-08-12 09:20:06 följande:
    Jag tvättade det mesta Använder Neutral.
  • Nikas

Jag har tvättat allt, filtar sängkläder, kläder och sådant. Dock inte själva KUDDEN och TÄCKET, de ligger ju ändå I fodralen liksom...

Neutral. Jätteskönt tvättmedel faktiskt. Rek. flytande dessutom.

• Miss E

tacktack :)

Skall inte ha förens i januari, men är en riktig planerare och älskar all fakta jag kan få :)

• Takhiza

Ja folk säger att man ska det tydligen.. Aldrig gjort själv dock och han lider inte för det

• Silverline

Jag tvättar allt. Tycker att täcken/kläder ofta luktar ganska konstigt direkt från affären.

~ Ilona, mitt hjärta, 000710 ~ Lillebror, i magen, Bf 090115 ~
  • morgerda

Vi tvättade allt - vi tvättar alla nya kläder till hela famljen å andra sidan. Vi har allergier, eksem i familjen så jag vill ha bort så mkt stimulanser som möjligt.

Vi använder Neutral och är riktigt nöjda.

• Blåklockan79

Jag har tvättat alla kläder och gossedjur som jag köpt än så länge, vet inte hur jag ska göra med kudde och täcke (fleecefilar har jag tvättat).
    Vi använder ett jättemilt tvättmedel som min sambo tål. Han får utslag annars, och har fått det sedan han var liten, så jag tror inte på att vårat barn kommer att klara sig utan alergi. Min sambos kläder kan vi inte ens tvätta i tvättstugan för att det ibland finns för mycke rester kvar av gammalt tvättmedel från andra. Eller så sköljer de bara dåligt rent allmänt.

• lilla sandra

Vi har tvättat allt utom amningskudden.
    Använder Via Sensitive eftersom jag inte kan använda annat.

• Ä L S K A R

Nu ska jag passa på å fråga om man inte ska använda sköjmedel då när man tvättar alla bebis kläder mm?

• lilla sandra

Vi har använt det iaf.

Ä L S K A R skrev 2008-08-12 12:12:11 följande:

Nu ska jag passa på å fråga om man inte ska använda sköjmedel då när man tvättar alla bebis kläder mm?
  • Miss E

Vad jag vet (även min BM sa det) var att sköljmedel inte skall användas.

Men ALLA är vi olika och alla GÖR vi olika :)

Kul o veta vilka som gör vad :)

• TittiBoppe

Jag har tvättat det mesta (inte själva täcket och kudden eller spjälskyddet) med Neutral i början när sonen var liten nu väljer jag nåt milt eller allergivänligt tvättmedel. Har använt sköjmedel Comfort sensitive eller vad det hette som har vaniljdoft men tagit typ hälften av vad som rekommenderas annars blir kläderna och hans handukar så sträva tycker jag.

Svar på tråden Kudde, täcke, filtar, kläder, ja allt... skall ALLT tvättas innan användning?