• LillaLinan

tights/strumpbyxor/leggings

Vad kallar ni långa, tunna leggings med fot?? Själv har jag alltid sagt strumpbyxor men idag på kapphal fick jag veta att det minnsan hette TIGHTS. För mig är tights typ långa leggings utan fot. Är det bara jag som missat att strumpbyxor numer heter tight?? *förvirrad*

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tights/strumpbyxor/leggings
  • Andaloal
    LillaLinan skrev 2008-08-12 10:59:47 följande:
    Vad kallar ni långa, tunna leggings med fot?? Själv har jag alltid sagt strumpbyxor men idag på kapphal fick jag veta att det minnsan hette TIGHTS. För mig är tights typ långa leggings utan fot. Är det bara jag som missat att strumpbyxor numer heter tight?? *förvirrad*
    Jag tycker som dig. Strumpbyxor har fot och tights har ingen fot.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • miss alm

Fast kalasbyxor om det ska vara till någon under 5 år!

• Andaloal
    miss alm skrev 2008-08-12 11:35:24 följande:
    Fast kalasbyxor om det ska vara till någon under 5 år!
    Har jag aldrig sagt. Låter som värsta 20-40tal haha....
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Atamon

Kalasbyxor säger jag också när det gäller barn. Men så är jag ju gammal som gatan också (född 1971) 

men till vuxna säger jag nog tights, dvs tjockare/tätare strumpbyxor. Tights utan fot är leggings för mig

• Tecken

Kalasbyxor? Varför tänker jag på raketost när jag hör det ordet? Ord från en svunnen tid? Jag har dock aldrig hört det ordet förut.

Strumpbyxor om det är låg dennier, om hög = tights.

• Sencha

Kalasbyxor är bara sådana som är tjocka. (Och bara till små barn.)
    Annars: ja, har det fot så är det strumpbyxor.

Son född 2004; son född 2008
  • malibos

Har de fot säger jag strumpbyxor, vet dock att de heter tights om man ska köpa dem på affär...

• cloudberry79

Fot=strumpbyxor, men jag vet att de kallar dem tights om de är av tjockare material, iaf på typ Lindex.

Skillz that Killz 10k+
  • Tant Green

Jag kallar alla med fot för strumpbyxor. Utan fot är tights eller leggings (samma ska för mig). Jag letade strumpbyxor till min dotter förra vintern och undrade varför det inte fanns några, så då fick jag lära mig att de numera heter tights

• LillaLinan

är ju tur att jag inte är ensammast i världen om att tycka att tights är utan fot iallafall Verkade som jag missat ngt när hon i kassan påpekade det...fast iof, hade jag vart ensam så hade hon nog inte påpekat det heller

• W W

Stumpbyxor = såna tunna genomskinliga saker, alternativt såna med stora hål i (ja, usel förklaring, men hålen är alltså tänkt att vara där)
    Kalasbyxor = tjockare, typ som långkalsonger eller leggings fast med fot.
    Tights = typ som ovan fast utan fot

So not a princess - stop staring at my breast and touch them!
  • StepByStep
    W W skrev 2008-08-12 15:49:53 följande:
    Stumpbyxor = såna tunna genomskinliga saker, alternativt såna med stora hål i (ja, usel förklaring, men hålen är alltså tänkt att vara där)Kalasbyxor = tjockare, typ som långkalsonger eller leggings fast med fot. Tights = typ som ovan fast utan fot
    Kunde inte sagt de bättre själv.
    Esmeralda 050417 (v) Savannah 080622
  • Linda1976

Som om KappAhl nånsin haft nån direkt koll

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • CeeJay

För MIG (och tydligen för nästan hela resten av FL-världen) heter det ALLTID strumpbyxor när det är fot på

• Lena
    CeeJay skrev 2008-08-12 18:51:29 följande:
    För MIG (och tydligen för nästan hela resten av FL-världen) heter det ALLTID strumpbyxor när det är fot på
    För mig med.
Svar på tråden tights/strumpbyxor/leggings