• Tulibul

"gamla beprövade husmorstips/kurer"

Hej hej!

Kunde inte låta bli att starta en tråd som kan ge oss föräldrar lite bra tips/kure. Läste en tråd om en tjej som undrade om hur hon skulle göra när stjärten var röd och apoteket stängt..oj vad många fyndiga svar det kom. Blev imponerad på alla kunniga människor där ute. Säkert finns det fler tips som ni föräldrar håller inne med men som kan vara hur bra som helst att ha i vardagen med alla de små?

• Svar på tråden "gamla beprövade husmorstips/kurer"
  • MammaGina1

Min husläkare sa att det finns inget bättre för en röd liten gump än Helsoans bensalva och den hittade vi hos farfar...

• MsBeauty

Fast bröstmjölk är nog bättre, 100% naturligt.

• Tulibul

hej på er!
    kul att ni tittade in här och svarade. har ni några andra tips att dela ut? Saker som ni prövat och tänkt att "det här var verkligen en toppenidé varför har jag inte prövat detta tidigare.

• flingus

Hej! Det finns många bra kurer mot röda barn stjärtar, den bästa är väll att undvika att ge era barn en, mina barn har alltid blivet tvättad med rinnande vatten och mild tvål eller olivolja aldrig att jag använt dessa våtsevetter som är så populär, har vädrat rumpan efter varje blöjbyte och om det varit rött så har jag smort med bröstmjölk en utmärktprodukt som kan smörjas över hela kroppen.

• Tulibul

ja jag har också skippat dessa våtservetter och tvättar i ljummet vatten och smörjer in med olivolja med

har ni några andra tips? nyttig mat på kort tid? omöjliga fläckar som går bort? barnrumstips till låga (inga) kostnader? bli en pigg mamma på kort tid trots lite sömn? "skämma bort sig själv kurer" till lågpris? boktips som ger postivia effekter?

jag vet att ni sitter inne med ett helt gäng kunskaper...
    jag väntar med spänning på att läsa dem!

• Tulibul

hmmm...har vi så lite "gamla husmorsknep att plocka fram ur skåpet"? jag tror det finns flera där ute men ni kanske behåller dem för er själva ...
    jag försökte plocka fram lite "gobitar" som jag/andra kanske kunde ha användning av i min vardag..ni kanske känner er på hugget lite senare i höst istället?

Må så gott så länge...men jag provar att "puffa" (är det så ni kallar det?) upp tråden en sista gång!

• Angel73

Hej
    Om man får ett getingstick ska man lägga en brustreo på sticket, men glöm inte att blöta den lite först. Funkar jättebra!!

• Tulibul

aha en liten "ängel" som kom in med ett tips!
    Tack, ska pröva detta om inte jag lyckas fly undan sticket först

Må så gott...hoppas vi hörs av igen snart angel 73!

• nane82

Hej hej!

Om man har bränt nåt i botten av en kastrull som e svårt att få bort: gnugga med en sockerbit mot d brända, funkar o blir skinande rent! Flört (ett gammalt tips som min mamma fått av min mormor)...

Mamma till Alina Enkeli
  • Tulibul

låter ju mycket "hälsosammare" än det jag gör att lägga i maskindiskmedel och vatten....detta ska prövas. TACK!

Svar på tråden "gamla beprövade husmorstips/kurer"