• InMySoul

Ni som har koll på SUNDSVAL!

Jag har kommit in på skola i sundsvall. Nu letar jag boende men det är hemskt svårt att veta hur områdena är då jag nästan aldrig varit i Sundsvall - vet vart Haga ligger men inte mer. Så nu vill jag väldigt gärna ha lite information om olika områden. Vill hitta ett lugnt och tryggt område inte allt för långt från stan som passar en barnfamilj.

• Svar på tråden Ni som har koll på SUNDSVAL!
  • slangbella

Åh, ljuva Sundsvall!
    Granlo är ett bra område och ganska centralt (ca 2-4 km från centrum beroende på adress). Villor, bostadsrätter, radhus och några hyres. Förskolor och låg och mellan (tror jag, är inte säker), Hemköp, Apotek, vårdcentral, pizzeria, Statoil i området.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing ♥¸.?°´¯) ♥
  • InMySoul

Så Granlo är ett bra område?! Jag kikade på lägenhetspriserna där och de var verkligen överkommliga! Är det lugnt och tryggt där? Hur är omgivningarna?

• InMySoul

Förresten - det finns ju ett Granloholm med. Hur är det området? Är Granlo att föredra?

• MariaJohanna

Granloholm är inte att föredra gentemot Granlo.
    Det är rätt dyrt där, finns bara en Icaaffär.

Granlo är inte spec långt från skolan heller. Satsa på det om du tycker priserna är bra

• InMySoul

Så Granlo är ett "bättre" område än Granloholm?

• slangbella
    InMySoul skrev 2008-08-12 12:43:41 följande:
    Så Granlo är ett "bättre" område än Granloholm?
    Jag tycker det.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing ♥¸.?°´¯) ♥
  • MariaJohanna

Ja, skulle jag välja mellan de områdena skulle jag ta Granlo.

• Lycklig2012

granlo är ju lägenheter och villor, granloholm är mest radhuslägenheter, insats i två plan med täppa. Finns i olika prisklasser och små områden I själva granloholm. Några jättefina (några mindre fina) Det är ett STORT område! allra helst för barnfamiljer, men då får man betala upp emot en halv mille. Beror på vilken ekonomi ni har. Annars kan jag rekomendera Södermalm om ni hittar en fin lägenhet där.

• Lynette Scavo

Jag håller med dom andra, Granlo är ett bra område med helt ok pris på bostadsrätter. Nära till Vårdcentral och affär.

• InMySoul

Tack för alla svar!
    Om jag skulle hyra en lägenhet i stället för att köpa, vart ska jag leta mig då för att bo så bra som möjligt?
    Jag har en bra summa att lägga på ett boende, men det är ju egentligen den faktiska hyran på bostaden som avgör om jag har råd att köpa eller inte. Det är så svårt när man inte har koll på staden!!!

• Lycklig2012

Om du ska hyra en lägenhet så skulle jag ta Södermalm, alldeles nedanför södra berget med promenadavstånd till stan. Man kan gå till sidsjön med ungarna och åka pulka på vintern och grilla och simma och fiska på sommaren.

• Lycklig2012

Det du ska undvika är enligt min meining då, ursäkta dom som bor där... Nacksta, ljustadalen..skulle inte heller välja Skönsberg som det ser ut där idag.

• Lynette Scavo

Sallyhill kan nog vara ett bra område med. Det ligger innan Nacksta och närmare stan. Lycka till!!

Svar på tråden Ni som har koll på SUNDSVAL!