• Marvelina

drömmer ni om förlossningen?

Ni som inte har långt kvar (själv har jag bf 8/7), drömmer ni mycket? I flera nätter nu har jag drömt om förlossningen. Inte om smärta och så, utan om när den lille har kommit ut. Vi liksom tittar på varann och jag säger typ "jaha, vad ska vi göra nu då?", ""är du hungrig?" och han är lite sådär "hungig, tja, vi kan väl amma lite" pratar perfekt och tycker att jag verkar lite vilsen!

Och så skäller jag på maken för att han har glömt kameran!

Fler som "förbereder sig" i drömmen?

• Svar på tråden drömmer ni om förlossningen?
  • cornelia82

drömde i natt att vattnet gick o att det blev jätte panik hemma.. vaknade av att jag skrek och grät... är nog inte riktigt redo för det än...

/cornelia v32

• lovelylocks

jag är i vecka 20+2, har alltså lite dryga hälften kvar men drömmer ändå otroligt mycket! har tex drömt om förlossningen, att jag kämpar o kämpar och till slut när jag lyckas klämma fram knodden e det min sambo som tittar ut i size av en sexåring.

så här står det om gravid drömmar som liknar din ovan nämnda i föräldrar och barn:

Något nytt föds in i drömmens liv: en konstnärlig skapelse, ett projekt på jobbet eller ett nytt skede i livet. att babyn kan tala står för visdom . när en gravid drömmer den här drömmen drömmer hon om ett nytt livsskede med ny lärdom och visdom - och kankse en inre tillit till att hon är redo för det....

du kan annars läsa mer om gravid drömmar på www.dreamhawk.com/pregnant.htm

• Lilith74

Jag är i vecka 33 och och har drömt flera gånger att jag föder katter och kattungar. Inatt drömde jag att en nyfödd kattunge skulle ammas, och det var ganska krångligt. Tidigare drömde jag att jag födde en katt och BM sade att det händer på ungefär 1000 födslar, att man får en katt istället för ett barn. Jag var superbesviken och skämdes för att ringa runt och berätta att jag bara fått en katt och ingen bebis.
    vad kan det här betyda tror ni?

• lovelylocks

så här står det även i föräldrar och barns grav tidning:

...om du drömmer att du är gravid, havande med något behöver det inte handla om barnet du faktiskt väntar. drömmen arbetar snarre på ett psykoloiskt plan och handlar om att något växer till sig och mognar inombords. när du sedan föder är du mogen för det nya,. som att bli mamma elelr pappa. till en gullig kattunge eller en slemmig gädda kanske?
    kom ihåg att drömmen inte handlar om ditt barn, den berättar om ditt eget tillstånd. om du drömmer att du föder ett missbildat barn kan det visa sig att ditt eget inre barn inte mår så bra. och föder du en djupfryst kyckkling kanske du har frusit ner ditt eget inre barn; din lekfullhet och din självklarhet....

• Sunshine78

Drömmer ingenting om förlossning eller bebbe.

• Marvelina

mamma till en slemmig gädda... hmm...
    *asgarv igen*

Svar på tråden drömmer ni om förlossningen?