• ROGG

Vad kan jag bjuda på till kräftorna på lördag?

Hej jag efterlyser lite enkla och lättlagade tips och recept På vad man kan bjuda på till kräftorna. Förutom den vanliga salladen och franskbrödsskivorna och snapsen såklart! Jag är tacksam även för nya goda salladstips med många olika innehåll

• Svar på tråden Vad kan jag bjuda på till kräftorna på lördag?
  • LiindaE

OST måste ha ost till kräftor!!!!
    ,skivade frukter,

• Elle87

Vi brukar alltid äta "romkaka" på rostat bröd på till kräftorna..blir supergott!:)

Du blandar creme fraiche och lite philadelfiaost och lägg i en rund bakform (som du har plastat in med plastfolié) och ställer sedan in formen i kylen i några timmar så att smeten blir kall och stelnar lite. Sedan när det är tid för servering tar du fram formen igen och tar loss "kakan" och läggen den på en tallrik eller liknande..sedan lägger du på röd stenbitsrom och lite rödlak. Runt om "kakan" lägger du hackad sallad och några citronklyftor och ev. lite röd paprika. Sedan rostar du bröd som du lägger "kakan" på. Blir supergott!

• ROGG
    Svar på #3
    mums mums smaskiga tips fler fler fler fler
  • Grenna

Jag bjöd på ost- och grönsakspaj samt falafel och stekt halloumi - funkade både för kräftätarna och dom som är mindre förtjusta i dom små krypen...

• mamma isabell

Lökpaj med västerbotten ost. Supergott.

gullök,
    purjolök,
    rödlök,
    vitlök,
    västerbotten ost.

Vanlig äggstanning och vanlig pajdeg.

• ROGG
    Svar på #6
    tack tack det låter riktigt riktigt gott
  • esmeral

om det inte finns tid för att baka eget bröd så är mitt tips. Köp baugetter som ska färdigbakas i ugn. Pressa vitlök blanda med olja, pensla och strö över flingsalt.Skjuts in i ugnen.

• miss alm

en liten variant på västerbottenpaj/fritatta...

Fräs ihop kantareller, spenat, vitlök, salt och peppar i en stekpanna. Ta upp fräset och lägg i en ny klick smör. Vispa ihop 6-7 ägg och häll i ca hälften i stekpannan. När det har stelnat lite brer man på fräset, häller på resten av äggen och låter det stå ett par minuter. Strö på några dl västerbottenost, sätt in stekpannan i ugnen som ska stå på 250 grader grill och låt stå till osten har rätt färg. Namnamnam!

Svar på tråden Vad kan jag bjuda på till kräftorna på lördag?