• meim

Sims 2 krashar, uppdatera drivrutiner/ljud - grafikkort?

För ett tag sedan formaterade vi om vår laptop och köpte nytt ramminne (nu har vi 2 st i alltså).

I och med detta försvann alla mina sims-spel (har alla expansions och prylpaket).
    Istallerade om dessa efteråt men det bara krashar hela tiden.
    Innan fungerade spelet nästan felfritt förutom ibland när man var lite snabb i svängarna och klicka på massa saker samtidigt.
    Ibland kommer det fram en varningsruta som säger att programmet har krashat och stängs av nu. Och ibland hänger sig bara spelet så man måste stänga av datorn på knappen och starta om igen.

Måste man uppdatera drivrutiner på något sätt och hur? Eller är det några uppdateringar till spelet jag måste ladda ner? Hjälp mig, jag kastar snart ut denna jävla dator ur fönstret :p.

• Svar på tråden Sims 2 krashar, uppdatera drivrutiner/ljud - grafikkort?
  • cruZZe

Låter som antingen något av era minnen är lite kaputt eller inte passar så bra med det minnet som redan satt i. Eller så går erat grafikkort för varmt.

Det är vad jag först och främst kan tänka mig.

• meim

Kan man göra något åt detta, eller är det bara att köpa nytt som gäller?

• cruZZe

Minnena kan ni kolla vilka märken det är på (tillverkare). Vissa minnen passar som sagt inte så bra ihop med varandra. Eller så kan ett av minnena vara trasigt, har man otur räcker det att man tagit i själva kontktytan på dem (de pläterade stiften) för att de ska ge upp. Angående grafikkortet så åker ni på att köpa nytt om det är trasigt. Ofta ger fläktarna upp på grafikkort tyvärr.

meim skrev 2008-08-13 10:26:38 följande:
    Kan man göra något åt detta, eller är det bara att köpa nytt som gäller?
  • meim

De sa när vi köpte ramminnet att det inte skulle vara några problem med det som satt i, men folk vill väl kanske bara sälja saker :(. Är det lätt att byta grafikkort i en laptop?

Finns det inga andra alternativ? Patchar till spelet som kan testas kanske?

• cruZZe

Njae har de sagt det så ska det kanske stämma, men som du säger så vet man aldrig. prova ta ur ett minne åt gången och prova så märker ni om det ena är trasigt eller inkompatibelt med det andra.

Byta grafikkort i en laptop är tyvärr ingenting man gör på en kvarts fikarast. Är man någorlunda händig och har pillat med datorer förr så går dock.

Patchar låter tyvärr lite långsökt, men allt är värt att provas.

Är det enbart när ni spelar SIMS som det hänger sig eller vid andra spel/aplikationer också?

meim skrev 2008-08-13 11:34:24 följande:
    De sa när vi köpte ramminnet att det inte skulle vara några problem med det som satt i, men folk vill väl kanske bara sälja saker :(. Är det lätt att byta grafikkort i en laptop?Finns det inga andra alternativ? Patchar till spelet som kan testas kanske?
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Sims är ett helvete för datorn, gav upp mitt spelande till slut det krashade och hade mystiska prylar för sig trots en massa nytt ramminne och bra grafikkort.

Så som jag hört här i forumet så verkar det tyvär vara vanligt med problem, har du en massa downloads så kan även de störa.

Jag kan absolut inget om teknik men ju fler expansions destå värre blev det för mig

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
Svar på tråden Sims 2 krashar, uppdatera drivrutiner/ljud - grafikkort?