• Jossa 79

Höggravid - Gå till frisören?!?!?

Jag är i v 37+2 och känner mig otroligt ofräsch pga ful utväxt och slitna toppar.

Jag skulle behöva gå till frissan och slinga håret och toppa lite. Frågan är om det är nån idé nu innan förlossningen, har man sämre hårkvalitet när man är gravid?

Jag tänker lite att jag verkligen inte kommer ha tid att gå sen när bebben väl kommit, och då kan det ju kännas skönt att känna sig fräsch i håret åtminstone.

Nån frisör som har råd?

(Var och gjorde slingor i maj och det blev jättebra!)

• Svar på tråden Höggravid - Gå till frisören?!?!?
  • trollet83

jag är ingen frisör men jag klippte, färgade o slingade mitt hår i mitten av graviditeten iaf o det skulle inte vara nån fara..

• poik07

Jag var hos frisören 3 dagar innan bebbarna kom...
    Slingade och toppade. Iof . kom dom för tidigt, men det var inga prob. inga sussar som föll eller något. Jag tycker du ska unna dig det, och som du skriver det kommer nog inte finnas tid till det när bebben väl kommer...

• Dame72
    Jossa 79 skrev 2008-08-12 14:02:15 följande:
    Jag är i v 37+2 och känner mig otroligt ofräsch pga ful utväxt och slitna toppar.Jag skulle behöva gå till frissan och slinga håret och toppa lite. Frågan är om det är nån idé nu innan förlossningen, har man sämre hårkvalitet när man är gravid?Jag tänker lite att jag verkligen inte kommer ha tid att gå sen när bebben väl kommit, och då kan det ju kännas skönt att känna sig fräsch i håret åtminstone.Nån frisör som har råd?(Var och gjorde slingor i maj och det blev jättebra!)
    Inte frisör men min egen frisör var helt begistrad i mitt hår när jag var gravid.
    Jag skulle absolut passa på att gå till frissan nu och bli lite ompysslad. Inget som säger att du inte skulle kunna komma iväg om några veckor, men jag tror du njuter mer av det nu
    **Jag VET vad jag pratar om**
  • Karisma

Jag har färgat och slingat under hela graviditeten märker ingen skillnad. Färgen sitter som den alltid gjort.

Jag ska till frissan den 15:e och ska snittas den 21:a. ( Är i v37+0) Vill få nga månader på mig att lära känna bebisen och dess dygnsrytm innan jag bokar en ny tid hos frissan. Skulle bli tokig om jag nu skulle vänta ytterligare 3mån att få färga håret.

Mitt hår är snarare fräschare och starkare nu då jag är gravid, väntar att jag ska tappa mkt hår sen då bebisen är ngn månad. Det gjorde jag med Liam.

Kram K.

• Jossa 79

Tack för alla svar!

Ska genast ringa och boka tid!

Svar på tråden Höggravid - Gå till frisören?!?!?