• FruE

Ni som har säng(ar) från IKEA, vad tycker ni om de?

Hej!

Jag och mannen planerar att köpa nya sängar. Vi funderar på att köpa sängar från IKEA. Men vi funderar på om de är bra. En del av IKEAs grejor (så som tex soffan vi har) håller enligt oss inte riktigt måttet. Känner några som har köpt sina sängar där och de är inte alls nöjda, medans deras bekanta, som har samma sorts säng är jättenöjda.

Därför skulle jag vilja ha fler åsikter.

• Svar på tråden Ni som har säng(ar) från IKEA, vad tycker ni om de?
  • jenny b

var ej nöjda med våra, köpte jysk istället, är hilding anders sängar de säljer

en kvinna utan mage är som en säng utan kudde....
  • j 3 n N y

Vi köpte Svanedal eller vad de nu heter, 2 st 90-sängar och en 180-bäddmadrass av den tjockaste modellen. Vi är supernöjda, sover jättegott i våra Ikea-sängar! I övrigt är vi inte några jättestora Ikea-fantaster (så jag säger inte detta bara för att jag ev. skulle tycka att ALLT på Ikea är bra)... Våra sängar är av den hårdaste modellen, det kanske har något med saken att göra? Vet inte om det är svårare att få bra komfort på mjukare sängar så att säga.

• franzjager

sjögurka 79 skrev 2008-08-12 15:01:25 följande:

Vi köpte Svanedal eller vad de nu heter, 2 st 90-sängar och en 180-bäddmadrass av den tjockaste modellen. Vi är supernöjda, sover jättegott i våra Ikea-sängar! I övrigt är vi inte några jättestora Ikea-fantaster (så jag säger inte detta bara för att jag ev. skulle tycka att ALLT på Ikea är bra)... Våra sängar är av den hårdaste modellen, det kanske har något med saken att göra? Vet inte om det är svårare att få bra komfort på mjukare sängar så att säga.
    kunde ha varit jag som skrev detta....precis min åsikt.
  • FruE
    Svar på #1
    nä, Jysk blir det inte. De är jag trött på.

Verkar vara olika åsikter, men så kanske det är med alla sängar, oavsett om de kómmer från IKEA eller inte
  • Karisma

Svärfars sambo sa att IKEAs madrasser får minst lika bra i test som hästens. Bara det att de inte är rutiga och därför billigare.

Kan dock tänka mig agtt det är de lite dyrare på Ikea, har provat dem på Jysk, får ont i ryggen av dem bara av att provligga. karln tyckte de var riktigt mjuka occh sköna. Ska snart ner på ikea och då kolla deras madrasser.

Kram K.

• CosmicCat

Vi har också Ikea Svanedal/Svaneholm och är jättenöjda. Det är mycket möjligt att en säng som kostar 5 gånger så mycket är ytterligare lite bättre, men inte så mycket att det motiverar prisskillnaden.

• FruE

Jag har också hört att IKEA fått bra i tester. Med en billigare säng känner man ju att man kan byta om 10-15 år, kanske man får andra behov när man blir äldre

Karisma: berätta gärna sen om ni bestämmer er för säng från IKEA...

• Familytime

Alltså testet var på kvalitén och hållbarheten, inte bekvämligheten. Det var där IKEA slog Hästens, men det har ju inget med hur skönt man sover att göra. Spela rock´nroll säger jag då... Vi har en säng från IKEA, först en madrassbotten med ben, sen en jättetjock madrass och sen en tjock bäddmadrass. Vår säng får man hoppa ner ifrån! Den är HUR BEKVÄM SOM HELST! Aldrig sovit i en skönare säng! Och då har jag sovit i många... Hahahhahahaa!

• Karisma

Vi ska dit nu i början av oktober, ska ploppa bebis först.

Litar fullt ut på svärfars sambo, hon köper alltid dyra grejer. Förstår hon gör det då hon har pengar till det. Hon tyckte absolut vi skulle köpa ikeas madrass. Får se om vi väljer medel eller hård. Beror lite på karln känner (och jag förstås). Vi ska köpa en 160cm madrass.

Det finns ju ngon som tar hand om fukt och sånt på ett bra sätt, om det fungerar så blir det absolut en sån. Finns ju nga varianter att välja mellan.

Gick på MIO och kollade madrasser de flesta kostade runt 40 000:-. Nga runt 25 000:- vissa 97 000:- Inget jag vill betala i nuläget.

• FruE
    Karisma skrev 2008-08-12 15:22:00 följande:
    Vi ska dit nu i början av oktober, ska ploppa bebis först. Litar fullt ut på svärfars sambo, hon köper alltid dyra grejer. Förstår hon gör det då hon har pengar till det. Hon tyckte absolut vi skulle köpa ikeas madrass. Får se om vi väljer medel eller hård. Beror lite på karln känner (och jag förstås). Vi ska köpa en 160cm madrass.Det finns ju ngon som tar hand om fukt och sånt på ett bra sätt, om det fungerar så blir det absolut en sån. Finns ju nga varianter att välja mellan. Gick på MIO och kollade madrasser de flesta kostade runt 40 000:-. Nga runt 25 000:- vissa 97 000:- Inget jag vill betala i nuläget.
    Åh, spännande med bebis. Lycka till.

97 000 för en säng kommer jag nog aldrig betala. Inte 40' heller tror jag... Att det ska vara så förtvivlat dyrt.
Svar på tråden Ni som har säng(ar) från IKEA, vad tycker ni om de?