• Jenna4

HJÄLP MIG!! Har färgat håret svart - och nu vill jag bli ljus igen...

Nu behöver jag all hjälp jag kan få av er...!

Jag har varit blond (fusk-) i flera år, men mitt i min "30-årskris" färgade jag det svart i februari. Fick hur mkt komplimanger som helst för det. Nästan alla har tyckt att det är "mer jag, min personlighet".
    Nåja- det var kul i några månader...nu vill jag vara ljus igen!
    (Är "vanlig" brunhårig/råttfärgad egentligen.)

Hur ska jag få färgen att släppa fortare?
    Balsam -- är det bra eller dåligt nu?
    Vet att om jag gör slingor i det här färgade blir dom orange, färgen innehåller ju så mkt rött pigment.

TIPS? ERFARENHETER? Hoppas på hjälp.... TACK på förhand!

• Svar på tråden HJÄLP MIG!! Har färgat håret svart - och nu vill jag bli ljus igen...
  • Me o Mike

good luck säger jag bara!

Du kan OMÖJLIGT bli blond utan att totalförstöra ditt hår..

• Hondjuret

färg släpper inte, balsam har ingen betydelse. du kan säkert få det ljust igen, men då blir det också ganska slitet så då lär du nog också få klippa av det mesta.

• Luloo

det finns väl avfärgningsmedel?

• Me o Mike

Man får avfärga håret.. Det är det enda som KAN hjälpa..

• Me o Mike
    Luloo skrev 2008-08-12 15:20:41 följande:
    det finns väl avfärgningsmedel?
    Ja det gör det, men man kan inte hålla på med det hur mycket som helst.. En seriös salong kör bara med lite blekning och vatten.. Alltså inget väte i! Då kan man få bort det SVARTA.. Men mörk kommer TS att vara.. Så fort man häller i väte så blir det starkare och sliter där med på håret mer..
  • Jenna4

Zack o Bella skrev 2008-08-12 15:20:04 följande:

good luck säger jag bara!Du kan OMÖJLIGT bli blond utan att totalförstöra ditt hår..
    Jag gjorde samma "misstag" som 17-åring. Utan att det förstördes.
    Men då gjorde jag massa slingor hos frisören. Klippte av en bit där också. Och gjorde slingor då och då.
    Nu vill jag slippa dyra frisörkostnader...och tänkte höra i fall ngn här hade erfarenheter och tips på vad man kan göra hemma.
  • emmlo

Gå till en frisör och avfärga det! hur många gånger har du färgat det svart? är det bara en gång så borde det släppa lätt. men har du färgat flera gånger får du nog stå ut med att inte kunan bli blond på ett tag!

/ frisören

• Hondjuret

förresten, du ser ju jättebra ut i ditt mörka hår om man ser på dina bilder. kan du inte klippa lugg eller göra ngt annat med frisyren så känns det kanske bättre?

• Jenna4
    Hondjuret skrev 2008-08-12 15:24:39 följande:
    förresten, du ser ju jättebra ut i ditt mörka hår om man ser på dina bilder. kan du inte klippa lugg eller göra ngt annat med frisyren så känns det kanske bättre?
    TACK!
    Lugg har jag då och då...men känns inte kul det heller längre.

Tycker jag ser äldre ut i det mörka...känner mig inte alls fin tyvärr.
  • kärålajn

Du kan inte färga det mörkbrunt eller rött och sen utgå ifrån det?
    Då kan du ju slinga det, bit för bit iaf.

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
Svar på tråden HJÄLP MIG!! Har färgat håret svart - och nu vill jag bli ljus igen...