• decemberbabe

virka babyfilt

Hej hej
    Tänkte ge mig på att virka en babyfilt. Jag vet att det finns en hel del pyssel-Fior här inne så jag tänkte starta en liten tråd där man kan få komma med tips på virkmönster. måste inte vara filtar just men det är vad mitt nästa projekt ska bli i alla fall.. Nån som har nån bra länk till ett fint mönster???

• Svar på tråden virka babyfilt
  • Chewie

Åh det låter spännande! Lägger i favoriter och väntar på fina mönster och tips! Själv har jag tyvärr inget att komma med

• Peppri

Jag hade dille på att virka bebisfiltar när jag var gravid. Jag har några bilder i mitt galleri. Jag har typ mönster till alla utom en (det mönstret slängde min man, men jag kan försöka beskriva det om du skulle vilja), så jag kan maila över om intresse finns.

www.familjeliv.se/hem/peppri/galleri.php

• Tingelina

Hihi, jag har precis börjat virka en bebisfilt! Jag följer inget mönster och det blir bara väldigt basic för mina virkkunskaper är inte mycket att hänga i julgran. Men det är en gallerfilt med små rutor, gjort på luftmaskor och stolpar. Virkad i vitt bomullsgarn.

Tycker att ni som kan virka såna fina filtar är så himla duktiga, och vilket tålamod ni har! Jag har inte tålamod till sånt...

• SofiaSystem

jag har gjort en bebisfilt av mormorsrutor, finns beskrivning av hur jag gjorde här fittforcefive.wordpress.com/2008/08/06/bebisfilt-av-mormorsrutor-fardig/

det som är bra med mormorsrutor är att man blir snabbt klar med varje ruta så det känns att man kommer framåt och om man vill ha med sig sin virkning behöver man inte släpa runt på alla rutor utan de kan man ha liggande hemma. Det som är jobbigt med mormosrutor är monteringen och att fästa alla hundratals trådar.

• decemberbabe

puffar lite, vill ha mer tips ju...

Svar på tråden virka babyfilt