• Tola

vad skriva på tackkorten sedan födseln??

ja.. då är det dags för tackkort!... eller.. ja bättre sen tän aldrig.. pojekn är 7 månader:)

men vad ska man skriva?

anledningen till att det blivit så här sent är att jag inte vet vad dte ska stå på svärmors kort som varken kom med någon present eller direkt hälsade på utan bara kom in o titta och sedan åkte igen.. det kallar inte jag uppvaktning!

• Svar på tråden vad skriva på tackkorten sedan födseln??
  • Lilla K

Måste man/ni skriva tackkort? Vi tackade personligen när folk kom förbi, och de som skickade saker ringde vi till. Jag tycker det räcker. Blir ju en himla massa tackande annars!

• memlan

Vi fick ett fint foto på kompisarnas dotter, med vit marginal i ena kanten där de skrivit: "Tack för uppvaktan isamband med vår dotters födelse" (Måste svärmor få ett kort? Isåfall kan det kanske stå: Tack för (visat) stöd isamband med vår sons födelse?!)
    Hoppas att du kommer fram till något du blir nöjd med! Kram

• FågelnFenix

Jag måste ha missat nåt - har aldrig hört talas om att man skickar tackkort för uppvaktning man får när bebisen är nyfödd. Däremot brukar man väl skicka tackkort efter dop? Men ändå, om svärmor inte eg. uppvaktade ska hon väl inte ha något kort?

• Tola

jag tycker egentligen inte heller hon borde få ngt kort! men hon får ngt kort med inte så myckettext bara!

• Kicki1

Vi skickade tackkort med foto efter dopet till de som varit med på dopet och passade samtidigt på att skicka tackkort till de (mest svärmors väninnor och några äldre) som skickat med presenter eller pengar när vår son föddes. Skrev bara "Tack för uppvaktningen i samband med min födelse // Sonens namn".
    Det var väldigt uppskattat även om det kom lite sent.

• uppsala

Vi skickade ett kort på vår son tillsammans med oss o skrev typ: tack för den fina bodyn (tex) Axel fick då han föddes. Tyckte det var kul att tacka så, vissa hade skickat kläder o dessutom hade vi ett litet dop så man fick ej tillfälle att tacka alla kompisar etc efter dopet just.

Svar på tråden vad skriva på tackkorten sedan födseln??