• Lady Namárië

Behöver bilråd! Opel Astra eller Toyota Corolla?

Vi behöver byta upp oss till en lite nyare och lite större bil, och har bland annat letat rätt på en Opel Astra från -01 och en Toyota Corolla från -03 (utbudet är lite begränsat eftersom vi av olika anledningar måste ha en automatlåda).

Är det någon som har några synpunkter på dessa bilar? Vilka är fallgroparna och vilka är fördelarna?

Vi tar förstås gärna emot tips på andra bra familjebilar också.

• Svar på tråden Behöver bilråd! Opel Astra eller Toyota Corolla?
  • flygare

Hej
    vi har köpt en opel astra kombi 03. Vi har haft den i snart 3 mån. Vi har ännu inte upptäckt några nackdelar med den. Den är lättkörd, hyfsat billig i skatt och bensinsnål. Bra bagageutrymme.

• SVejsan

Toyota Corolla pga driftsäkerheten. Sedan så vinner de alla undersöningar om mest nöjda bilägare. Dessutom är det en nyare bil som du tittat på. Vilket innebär att tex ljudisoleringen troligen är bättre. Sen finns väl chansen att garantier osv gäller (??).

• Bella B

Vi har en Opel Astra Kombi med automat och vi är mycket nöjda med den, billig i drift, "tystgående"... Bagageutrymmet är mycket rymligt däremot är det ganska trångt i baksätet.

• Ullis 79

Vi har en Toyota corolla kombi 03, har alltid varit nöjd med Toyota. Dom är både billiga i drift och har alltid haft dom mest felfria bilarna. Detta är min fjärde Toyota och har aldrig haft någon av dom på bilverkstad, inte ens min gamla Toyota starlet 86!!! Med andra ord, jag skulle valt Toyotan om jag hade varit som er!

• Lilla Prussiluskan

Toyota! Billig i drift och jättebra och tåliga motorer!!

Svar på tråden Behöver bilråd! Opel Astra eller Toyota Corolla?