Hur får man bort förhårdnader på hälarna?? :(
Jag har filat och filat men två dagar efter e dom där igen och kanske 3 dagar efter börjar de bli sprickor.. vad ska man göra?? Finns det något spec medel eller liknande?
Jag har filat och filat men två dagar efter e dom där igen och kanske 3 dagar efter börjar de bli sprickor.. vad ska man göra?? Finns det något spec medel eller liknande?
Har sett att Scholl har nån slags kräm:
www.sprucknahalar.se/SWE/droge_hielen.htm
Kanske kan vara nåt?
puffar på!!:)
Så var mina fötter jämt på somrarna förr (går mycket barfota och har tendens till självsprickor = dålig kombination) Men nu iår, trots lika mycket gåendes barfota så är mina fötter helt perfekta.
Jag tackar no'pooandet för det också, att tvätta kroppen med olja istället för tvål gör fötterna babymjuka
snygg bild!ha ha:)
vad är det för olja var köper man den??
jag ha len hud men skulle vlja testa denoljan
W W skrev 2008-08-12 19:46:52 följande:
oj:) ska testa ikväll!!
W W skrev 2008-08-12 20:07:17 följande:
Avråder från att fila för mycket, då skapar kroppen skydd = förhårdnader... Fila pyttelite varje dag och smörj som besatt! Olja lät också smart. (Eh, varför följer jag inte rådet själv? =) )
Smörj smörj smörj!! När jag var yngre hade jag samma problem men tog överdrivet mycket salva o hade dom i plastpåsar med strumpor över, låter helgalet men det fungerade. När dom blivet "friska" använd scholl "rakhyvel" mot förhårdnader!! Kanon bra!!
WW: När du blandar oljan med socker...använder du det i duschen och sen sköljer av det eller? *berätta meeer*
Scholl-krämen fungerar faktiskt. Intensivsmörj 2-3 gånger per dag i en vecka, sen räcker det med 1 gång per dag. Slarvade med insmorning under semestern och fick tillbaks självsprickorna som hållits sig borta medan jag höll rutinerna.
WW: Använder du det i håret också? Kanske du kan inboxa mig i stället för att ta över den här tråden?