• MymlanB

Jag har fått för mig att regnoverall verkar smart - är det det? Och var finns dom?

Vad tycker du? Och var hittar jag en till ett vettigt pris i så fall (strl 86/92)...

tack för hjälpen

• Svar på tråden Jag har fått för mig att regnoverall verkar smart - är det det? Och var finns dom?
  • SaramedM

Ja det är smart!

POP har en i sitt vind/vattenmaterial, jättebra eftersom den andas

• Busbellan

Jag tycker en regnoverall verkar väldigt svettig!! Ongen luft kommer ju in nånstans.
    Tycker det är jättebra med overall till små barn, men då får det vara i ett materia som andas, annars har jag hellre vanliga regnkläder

Mamma till Nora, August och Ella
  • Alvi

Min dotter hade jacka+byxa med typ galontyg, fast lite klenare. Suuuuperbra!
    Jag köpte det på Gekås i Ullared.

Äsch, rackarns då!
  • skytten06

Fast om barnet är på dagis och det är blött men varmt ute, brukar de bara ha regnbyxor på, blir för varmt med regnjacka. Så jag skulle nog inte köpa de och ha på dagis, men hemma på fritiden kan et vara bra

• mammamadeleine

Köpte fleece fodrar galon overall till dottern för två år sen o det var d var ja super nöjd med, var snö i tre dagar den vintern resten av vintern var blöt o regnig o hon klarade sej från både kyla o regn, nu e hon lite större o vi kör med jacka o byxor i stället, nu sist köpte vi på Rusta för 200:- i stl 122 men annars laddar vi alltid upp med några uppsättningar på hösttrippen till Ullared!

• Michanna

Ica maxi har haft senaste åren i den storleken för runt 200 kr.
    Suveräna när det är mer regn än snö på backen...

• MymlanB

Så både positiva och negativa omdömen alltså... Hmm får tänka lite på saken. Hade ju tänkt att ha den hemma. På dagis får han ha sitt galonställ....

SaramedM: Men PoPs - är det den med två dragdedjor fram som kostar 795:- du menar? Den känns lite dyr för att ha som geggamoja-kläder.... Jag menar - han kommer ju ha sin vanliga overall också.. jag hade tänkt en lekoverall för riktigt söligt väder. Är det den du menar eller finns det någon annan också?

Nogula; vanliga regnkläder andas ju inte heller - så det är väl ingen skillnad? Eller hur menar du? Mer än att en overall går snabbare att ta på då...

• MymlanB

Aha - där kom en variant precis när jag skrev. Ica Maxi alltså - det verkar vara ungefär nåt sånt jag tänker på

• Busbellan
    MymlanB skrev 2008-08-12 21:23:49 följande:
    Så både positiva och negativa omdömen alltså... Hmm får tänka lite på saken. Hade ju tänkt att ha den hemma. På dagis får han ha sitt galonställ....SaramedM: Men PoPs - är det den med två dragdedjor fram som kostar 795:- du menar? Den känns lite dyr för att ha som geggamoja-kläder.... Jag menar - han kommer ju ha sin vanliga overall också.. jag hade tänkt en lekoverall för riktigt söligt väder. Är det den du menar eller finns det någon annan också?Nogula; vanliga regnkläder andas ju inte heller - så det är väl ingen skillnad? Eller hur menar du? Mer än att en overall går snabbare att ta på då...
    Jag menar att det blir mycket tätare i en hel overall. Har man jacka och byxor så luftar det lite mellan
  • Marie1978

Men pop:s overall andas så att de inte blir fuktiga under. Den är ju så enkel att bara hänga i duschen och skölja av också och är torr till nästa dag. Dessutom är den slittålig. Sonen hade sin på dagis hela hösten och våren och det syns knappt att den är använd!

Har man dessutom fleeceställ under kan man använda den som vinteroverall ner till ca -5 grader!!!

Den är värd varende krona!!!

• Busbellan
    Marie1978 skrev 2008-08-12 21:49:49 följande:
    Men pop:s overall andas så att de inte blir fuktiga under. Den är ju så enkel att bara hänga i duschen och skölja av också och är torr till nästa dag. Dessutom är den slittålig. Sonen hade sin på dagis hela hösten och våren och det syns knappt att den är använd!Har man dessutom fleeceställ under kan man använda den som vinteroverall ner till ca -5 grader!!!Den är värd varende krona!!!
    Håller med dig
    Min minsta dotter har en popoverall nu och hon är fjärde barnet som använder den och den är fortfarande inte sliten alls.
  • ami

Håller med om att Polarn och pyrets vindoverall varkligen är superbra. Går inte att jämföra med regnställ o dyl. DET blir svettigt och barnen kan knappt röra sig med vinteroverall under. Jag tycker inte pop´s overall är särskilt dyr (kostar väl 895:- detta år?) med tanke på att den funkar både höst, vinter och vår. Billigare brukar väl finnas på Tradera och likn. Bäst tycker jag för kalla, blåsiga höstdagar och blöta, slaskiga vinterdagar, fast då med fleece-ställ under. Håller värmen bra och så himla smidig. Inte ett dugg svettig heller. Och eftersom den är helt vattentät så behöver man ju inte krångla på 2 lager ytterkläder.

Svar på tråden Jag har fått för mig att regnoverall verkar smart - är det det? Och var finns dom?