• chokladmamma

Tryck mot rumpan och mensvärk!

Hej, är i vecka 31 (30+6) och fick idag ett ilande tryck mot rumpan, ändtarmen. Känns som om att jag behöver gå på toan och göra nummer två, fast utan att jag känner mig nödig. Svårt att förklara... Samtidigt har jag fått menssmärtor...det moler i "musmagen".

Har grejat ganska mycket idag och även varit och simmat...kan det ha med saken att göra?

Någon mer som känner/känt liknande och som vet vad det beror på?? Bör jag ringa bm?

• Svar på tråden Tryck mot rumpan och mensvärk!
  • Modin

Du bör ringa förlossningen med en gång så det inte är värkar! Låter nästa som det tycker jag!

• Takhiza

Kan trycka på så när huvudet går ner och fixerar sig med, gjorde det på mig. Vet du om huvudet har varit fixerat sedan innan?

• chokladmamma

Åh herregud...det är ju på tok för tidigt ju!!

Nej, den har inte varit fixerad innan, kan det vara det då kanske?? (hoppas)

Alltså, det gör inte superont utan kommer då och då...

• Takhiza

Jo men bebis borrar ju sig liksom neråt och de kan komma växelvis och göra SVIN ont. Jag trodde det var värkar när jag fick så men det var de inte utan att han fixerade sig (han gjorde det redan i vecka 25 så jag var skapligt nojig!) men ring sjukvårdsrådgivningen eller förlossningen på en gång och hör så du slipper stressa upp dig

chokladmamma skrev 2008-08-12 20:33:46 följande:
    Åh herregud...det är ju på tok för tidigt ju!!Nej, den har inte varit fixerad innan, kan det vara det då kanske?? (hoppas)Alltså, det gör inte superont utan kommer då och då...
  • Minora

Jag skulle nog tippa på att det är fixeringen som spökar för dig snarare än värkar, men det är ju bara min gissning.. ;)

Jag började få den känslan runt v28 när min pojke fixerade sig och den har sedan kommit och gått sedan dess och blivit värre och mer frekvent ju längre tiden gått.

• Modin

Tycker du ringer förlossningen och hör.. För de KAN ju lika väl vara värkar.. Bäst att vara på den säkra sidan eftersom att du bara är i v30..

• Nejjah

Jag har känt precis så och senast var igår.. Men det visade sig inte förrän idag att det helt enkelt verkade vara nummer två som behövdes göras :P

Svar på tråden Tryck mot rumpan och mensvärk!