• Anonym

Något allvarligt?? Värk i käken.. nojjig!!

Detta tar psykisk då jag kännt dessa känningar länge nu.

Har har ont i princip överallt runt mun regionen.
    Har Spänningar i käken, kramp, öm/stickningar under tungan, ont i hakan och bakom käkbenet.
    stickningar i läppen. Hugg känsla i halsen, värk under örat.
    Sen vid ansträning så ökar värken på vissa ställen.
    Det mest obehagliga just nu är stickningarna och värken under tunga + hakan/halsen.

Satt och kolla lite på nätet och plötsligt kom de upp att vid kärlkramp kan man känna detta, värken i käken osv.
    Jag blev ju jätte nervös. och måste förhöra mig om detta.

Kan det bero på något farligt?
    Tog faktiskt ett Ekg för någon vecka sen, som va fullt normalt.

Vågar inte vara själv då jag tror dessa känningar är livshotande och att jag ska få en hjärtinfarkt eller något annat farligt. =(

• Svar på tråden Något allvarligt?? Värk i käken.. nojjig!!
  • Anonym

Jag har också värk i käkarna, dock inga andra symtom som du. Har kollat hjärtat som är helt ok också. Kan du möjligen som jag lida av ångest?

• Anonym (Ävy)

Man kan ju få enormt ont i käkpartiet om man pga. stress och oror biter ihop käkarna under natten, det gör jag periodvis och sedan ökar kanske dina "symptom" eftersom du går omkring och oroar dig och känner efter hela tiden?

• Anonym

Det är inte bara jsut värken som är jobbig, Skulle nog mer vara allt det andra som ger de mesta obehaget!

Ångest ja. Oro och allt därtill.
    Men tror endå att det är något fysiskt som ger dessa känningar! =/

• Anonym

Be en allmänläkare att kolla upp dig, så att du kan slappna av.

• Anonym

Jag har också mycket problem med käkarna och även inne i munnen, men jag har haft mitt i flera år..ända sen jag var sjukskriven för stress. Har aldrig kollat hjärtat, ingen läkare har kommit på tanken. Så det troliga i ditt fall är spänningar, oro och stress. Jag får mer ont ju mer jag tänker på att jag HAR ont. Det är ju så fruktansvärt påfrestande när det är just kring mun, hals och käkar.

Jag har spänningar i axlar och nacke, och min kiropraktor trodde att smärtan kommer därifrån. Sen är jag även spänd inne i munnen så jag har fått en hel del övningar av min tandläkare. Jag biter ihop på nätterna och pressar käkarna.

Avslappningsövningar och motion är det bästa. Det jobbiga är att går man för länge med såna här problem så blir det kroniskt. Kroppen kan inte längre själv slappna av..så har det blivit för mig. Jag har fått numret till en rosenterapeut som jag ska prova. Gick länge hos en kiropraktor och knäckte men det blev så fasligt dyrt, samt hjälper bara korta stunder.

När är värken som värst för dig? Hur känns det i nacken?? Har du spänningar någon annanstans i kroppen?

• Anonym

Oj Okej. Jag går oxå till kiropraktor, även akupunktör och har nyligen kommit igång med sjukgymnastik, som är special inriktiad på något, typ hållning, avslappning, andning osv.

Mycket spänningar i hals har faktiskt släppt, vilket är jätte skönt. tyvärr så uppkommer det andra obehag istället.
    Jag har mer stickningar i tungan och under tungan. Ibland känner jag den "pirrningskänslan" i hela hakan. Och även vissa gånger börjar käken värka. sen känns de även ner i halsen, typ luftrören eller hur man ska förklara, spänner och kittlas. Speciellt när man andas in djupt eller andas ut häftigt.

Jag ahr värk lite överallt i kroppen, varav därför jag ¨går till kiropraktor. har lite besvär me ryggen, v sida, runt skuldan. Även v arm och v bröstmuskeln.

Svårt o säga när värken e som värst, kan komma närsomhelst.
    stickningar känns nog som mest vid ansträngning. Men kan ävven komma av att bara sitta ner.

Svar på tråden Något allvarligt?? Värk i käken.. nojjig!!