Våg till barnet?
Att köpa en våg till barnet är väl lite overkill - eller hur? Det köper man väl isåfall om vikten skulle vara något stort problem eller?
Att köpa en våg till barnet är väl lite overkill - eller hur? Det köper man väl isåfall om vikten skulle vara något stort problem eller?
en våg är nog lite att ta i.. tycker jag, inte bra att vara så besatt av vikten!! man går ju till bvc så ofta det behövs iaf!
Dom flesta BVC har ju drop-in vägning, där man antingen väger själv eller med hjälp av BM, så har man inte viktökningsproblem, eller väldigt långt till bvc, verkar det, precis som du skrev, som "overkill"
Ja, tänkte väl det! Tack
Om man vill väga sitt barn är det bara att gå till bvc. Tror bara man nojjar sig i onödan om man har en våg hemma.
Ja, bor inte i Sverige då men det lär väl vara samma här. Väger mig inte hemma under graviditeten & kommer nog inte känna behovet av att väga mitt barn mellan läkar besök.
Tack för svar! Man undrar ju när de säljer speciella vågar i alla barn affärer...
Aldrig hört talas om att man köper. Däremot fick min mamma låna hem våg från BVC när jag var liten för att väga mej före och efter varje måltid. Men det var för att jag inte gick upp som jag skulle...
man kan om man vill köpa en på ellos.se
Men som det skrivs man får ju väga på BVC och kan ju alltid be om extra vägning om man är orolig.