Vad tycker ni om namnet Georg, George, Georgi??
är det snyggt? får ett barn heta det utan att få nå problem med namnet sen ? hihi, jag bara undrar, jag äskar det namnet, iallafall uttalet 'jEordj' o stavningen George.. :) vad tycker ni??
är det snyggt? får ett barn heta det utan att få nå problem med namnet sen ? hihi, jag bara undrar, jag äskar det namnet, iallafall uttalet 'jEordj' o stavningen George.. :) vad tycker ni??
Georg (svenskt uttal) är fint tycker jag...
Jag tänker bara på USA:s president så fort jag hör namnet.. ett nej säger jag.
För mig är det tre olika namn och därför tycker jag olika om dem. Georg (sv. uttal) tycker jag är ok men inte på småbarn, George (eng. uttal) är fint men skulle inte ge det till min son, Giorgi(it. uttal) skulle jag gärna ge min son om jag hade haft någon anknytning till Italien.
Inga namn för min smak, tyvärr...
Tycker det är fint med Georg fast uttal 'jEordj'. Jag skulle definitivt kunna ge det till mitt barn, mannen är inte lika på dock...
haha min son älskar nicke nyfiken (curious george på eng) och satt bara häromdagen o tänkte att det var ett riktigt sött namn faktiskt.. men jag har nån förkärlek för lite mer engelska namn så.. sambon gillar det dock icke!
(nikodemus som han tydligen heter på svenska är jag inte mycket för )
georg låter gubbigt dock..