• NenniePennie

Lata människor

Jag har en kompis som är så .. ursäkta, jävla lat. När vi gick i skolan så sket hon i den totalt, för att kunna sitta hemma och spela dator. Hon har varit arbetslös hela sommaren, men har nu fått ett jobb, som hon aldrig är på.

Jag har också varit arbetslös, men sökt jobb. Jag hade gärna tagit hennes jobb. Att man inte skäms... här går massor med folk arbetslösa, medans andra som fått jobb vägrar lämna sängen för de har "ont i magen" eller "försov sig"...

Blir så trött... Ursäkta, var bara tvungen, har gått och stört mig på det här ett tag.

• Svar på tråden Lata människor
  • drömhus

Du kan inte förändra världen, men du kan påverka din egen vardag. Umgås inte med henne om hon stör dig. Det valet har du och jag tycker du ska utnyttja det. Säg vad du tycker till kompisen och se vad som händer? JAg gillar inte heller lata människor ska du veta och jag tjänar inget på att umgås med dom. Andras energier smittar av sig. Din kompis har inga energier alltså stjäl hon dina.

• NenniePennie

Det ska jag lägga på minnet.!

• Angel 1982

Ja, usch.. har inte heller mycket till övers för såna lata människor som inte ens försöker!
    Hade en som jobbade på mitt jobb på somrarna.
    När hösten kom så hade hon fått hur mkt timjobb som helst, men valde att skita i att jobba och gå på A-kassa istället, eftersom hon KUNDE.
    Stod på jobbet och beklagade sig att hennes dagar nog snart var slut, att hon hade utnyttjat 500 dagar, och hoppades få nya..
    Jag sa till henne; Men varför kommer du inte hit och jobbar när du kan??Behövs ju folk här.
    Hon: Njaa... jag ska nog vara hemma nu så länge jag får akassa.. är ju sånt bök med att lämna barnet på dagis...
    Eeehh???Hallå????

• Alderia

En av mina närmaste vänner har mitt drömjobb, och han skiter totalt i det. Det är en form av projektanställning där han helt får styra över arbetstiderna, men han är hellre hemma och sysslar med sina hobbies. Vissa grejer på jobbet är inte helt ultimata, det håller jag med om, men det finns flera saker han skulle kunna göra för att fixa dem relativt enkelt. Tror ni han gör det? Nix. Istället skyller han sin bristande arbetsmoral på dem.

Det har nu gått så långt att jag har slutat höra av mig till honom eftersom jag blir så förbannad av att höra hur han missköter det jobb som är min dröm.

• Flytning

Jag är väldigt lat och det är jag stolt över.
    Dock ska jag jobba iallafall, för pengarnas och nöjes skull.

Svar på tråden Lata människor