• fenomena83

Vilket kontantkort ska man ha om man typ inte ringer nånting alls?

Jag och mannen använder knappt våra mobiltelefoner, vi ringer högst 5-10 minuter i månaden. Han smsar aldrig och jag smsar någon gång ibland men inte alls ofta.
    När vi ringer med mobilen så är det till varann (typ "var är du?") eller till fasta nätet.
    Jag har mobilen mest bara för att folk ska få tag på mig alltså dagis tex om det hänt nåt.

Känns då något onödigt att betala för abonnemang så jag vill byta till kontantkort och han också!
    Men vilket?????
    Jag gillar ju inte det här som alla kör med att man måste ladda varje månad annars blir det inte billigt! Man vill ju inte ringa dyrt bara för att man inte ringer så ofta liksom...

Någon som kan sånt här??

Kan tillägga att det abonnemang som vi har nu är Tre Bomben Friends, det kostar 69 spänn i månaden och då ringer man gratis inom tre och fasta nätet så det är ju inte så fasligt dyrt, det som är irriterande är att det kommer räkningar även om dom är billiga, haha Räkningar vill ju ingen ha...

• Svar på tråden Vilket kontantkort ska man ha om man typ inte ringer nånting alls?
  • Februarii

Inte Halebop i alla fall, det har syster min och de drar 49 kr/mån.

• Neko

Jag har telia kontantkort, det kostar bara för det man ringer. Sedan varar ett kontantkort jättelänge så länge som det inte tar slut. Då kan ni lägga in typ 100 kr var och så räcker det ett år eller så =)

• fenomena83
    Neko skrev 2008-08-13 08:06:04 följande:
    Jag har telia kontantkort, det kostar bara för det man ringer. Sedan varar ett kontantkort jättelänge så länge som det inte tar slut. Då kan ni lägga in typ 100 kr var och så räcker det ett år eller så =)
    Alltså man behöver inte ladda varje månad för att få det billigt?
    Vad kostar det att ringa då?
  • Gnällspiken

Håller med Neko.

Telia är bra då du endast betalar det du ringer för. De har kanske dyrare minuttaxa eller så, men de drar inte en fast avgift per månad som ex halebop gör när du inte ringt för minimibeloppet.

Kontantkortet i bilen var helt plötsligt tomt eftersom halebop drog sina 49kr per månad även fast vi inte ringde på kortet.
    Vi som hade det för att kunna bli nådda i bilen fast vi inte tänkte ringa på det.

• Åsa Ystad

Jag har Comviq kontantkort och det funkar likadant. Jag köper ett nytt för 100:- då och då och sedan ringer jag tills det tar slut.

• Flamma

Halebop har vi!
    Mycket nöjda, det är billigt att ringa och laddar man på med 200:- så skickar man gratis sms i en månad. Kalasbra och jag laddar MAX 1 gång i månaden, ibland mer sällan...

• Flamma

Just det ja, Halebops 49:- regel. De drar 49:- i månaden OM man INTE har ringt för 49:-. Alltså, det kostar 49:- kronor minst varje månad, sen är det beroende på hur mycket man ringer...

• Andaloal

Tur att man bor i Finland (Åland) och har sonera.
    Man köper ett kort för några hundringar och får därmed samtalstid.
    Sen köper man bara refiller å tankar på dom tar liksom inte bara en masa pengar. jo om man vill veta saldo per sms kostar det liiiite men annars så kan man tanka minst 200 kr per gång som håller 6 månader i kortet innan de går till spillo.

Dock sms.ar jag nog upp 200 lätt i månden + samtal då jag har familj o så

Låter ju taskigt att betala 49 kr till ingenting. Blä liksom.
    Enda neg. med kortet är att det funkar ju bara inom landet. Jag hoppas dom nån dag skall komma på en lösning att man kan använda det överallt.

En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Pico

Jag har Tango kontantkort o det kostar 19 öre/sms, perfekt om man mest sms:ar o inte ringer så mkt.

Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • jojjo73
    Februarii skrev 2008-08-13 08:01:10 följande:
    Inte Halebop i alla fall, det har syster min och de drar 49 kr/mån.
    Det gör dom inte om man inte har nån tjänst som kostar 49 kr .....bara vanligt kontankort kostar inget alls att ha om maninte ringer smsar
  • fenomena83

Men jag bryr mig inte om sms... alltså kontantkort som man smsar gratis på intresserar inte alltså som halebop eller parlino eller nåt.
    Men på Telia, ringer man gratis inom telia då tex? eller med comviq?
    För det vore ju bra, om jag och maken har samma, och vi bara ringer till varandra, om i allafall det kunde vara gratis då.
    Men å andra sidan om man inte ringer så mkt så gör det ju inte heller så mycket om det är dyrt, men jag tycker bara det är taskigt att dra massa pengar bara för att man inte ringer.

• jojjo73

3 ringer ni gratis innom om ni båda har det så är det bara uppkopplingsavgift ni betalar per samtal , 0.69 kr

Svar på tråden Vilket kontantkort ska man ha om man typ inte ringer nånting alls?