• Maj på Malö

Hur framkallar man frimärksstora bilder?

Hej alla kunniga familjelivare!

Jag skulle behöva bebisbilder till en berlock, men jag har ingen färgskrivare och måste därför framkalla bilderna på nätet. Dock anpassas fotona automatiskt till de vanliga formaten, men jag måste ju ha ett pyttelitet "utskriftformat" så att bilden funkar i en liten berlock. Någon som kan hjälpa en halvdesperat halsbandsmakare? Jag har photoshop men är inte alls bra på det.

Tack och bock!

• Svar på tråden Hur framkallar man frimärksstora bilder?
  • Jesster

Känner du ingen alls med färgskrivare? Det är skitsvårt att få fram exakt storlek annars. Jag vet när jag har skrivit ut bilder hemma till små miniramar och jag har hållit på att trixa en del innan det blev bra.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Maj på Malö

Hm, inte som det blir lätt att få tag i. Men det kanske är det enda alternativet? Tack för hjälpen! :)

• oxytocin

Det är inte svårt i Photoshop. Fixa till bilden, gå in under Bild -> Bildstorlek och ange 300 i upplösning och ställ in storleken i cm. Gör ett nytt dokument på exempelvis 10x15 cm (som ju är en vanlig albumbilds-storlek) med samma upplösning (300 ppi). Dra in dina småbilder (om du har flera) och när du är färdig spara som en hel bild, med rätt färgrymd. Skicka in till labbet och sen har du en bild att klippa ut småbilder från.

Svar på tråden Hur framkallar man frimärksstora bilder?