Ni med jobbiga svärmödrar, avreagera er här!
Jag väljer att vara anonym för man vet aldrig vem som läser ens inlägg, kanske svärmor själv.
Jag läste nyss en som var irriterad på sin svärmor för att hon tagit upp henens dotter när hon sovit i vagnen trots att mamman sa 2 ggr att hon tar barnet. Då dök det upp många saker jag själv varit irriterad på.
Min svärmor är jättebra och vi kommer jättebra överens. Hon är snäll och allt är bra. Men vissa saker retar en så förbannat att jag kan älta småsaker i en vecka. Oftast då för att dess småsaker inkräktad på min roll som mamma.
Jag kan komma ihåg att hon sa att hon var mamma till vår son ibland...man får visserligen ta det med en nypa salt men det låter ju inte klokt att säga så. Hon skröt hur folk trodde han var hennes när de såg korten på han på hennes jobb. Stolt farmor såklart men ibland kunde man nästan tro att hon ville vara hans mamma. Det störde mig. Hon tror aboslut att allt som hennes son gillade ska vår son gilla. Leksaker, aktiviteter, kläder som är över 20 år gamla. Hon pratar om framtiden när sonen ska göra det och det trots att han bara var några veckor. Hon kunde stressa upp mig så mycket. Jag vill ju bara ta en dag i taget och bara njuta, måste man prata om vad han ska göra när han är 6 år. Det tar man väl då och då är det han och hans föräldrar som bestämmer vad han ska ha för aktiviteter. Hon kan yttra sig om att han hostar trots att jag själv vet att han precis varit förkyld och att jag inte själv tycker det är så farligt. Jag tar väl ändå ansvar för min sons hälsa! När hon kollar till han när han hostade när han sov trots att hon var på väg ut från oss och att jag precis kollat honom. Sånt är också irriterande. Man får lov att backa lite även om man bara menar väl. När jag var nybliven mamma så var jag känsligare och lät mig köras över ofta. Konflikträdd, vågade inte säga ifrån men nu månader efter så sätter jag ner foten och säger de en dum sak eller ifrågasätter så säger jag minsann ifrån. För jag vill inte älta saker och gå och vara arg för att andra säger och gör klumpiga saker.
Berätta era historier, hur har ni det som tycker era svärmödrar kan var jobbiga ibland (även om ni kommer jättebra överens såklart)