• Lilla Mumintrollet

Vilken färg/teckning gillar ni bäst (ragdoll)?

Jag är lite nyfiken på vilken färg/teckning ni gillar bäst hos rasen ragdoll?

Själv har jag en ragdoll kille (n04, med bläs) som är så snygg

Och nu funderar vi på att ev. skaffa en till liten ragdoll kille...men vilken färg och teckning ska vi välja?

Just nu lutar det att hitta en blå bicolor

• Svar på tråden Vilken färg/teckning gillar ni bäst (ragdoll)?
  • Lilla Mumintrollet

** Putt **

Ingen som vill svara

• mian7373

Jag har nyss köpt en blå mitted tabby (rag a 04 21). Hon är sååå fin. Hon har också vit bläs.

Jag har också en birma hemma som är brunmaskad så nu har jag en brun och en blå katt.

Blå bicolour är ju såå fina så jag förstår om ni vill ha det. Jag hade däremot tänkt mig en blå colourpoint men när jag såg min lilla tova hos uppfödaren så blev det en mitted tabby istället, blev helt förälskad i min bedårande söta tjej...men hon är ju blå i alla fall

• Lilla Mumintrollet
    mian7373 skrev 2008-08-20 10:26:33 följande:
    Jag har nyss köpt en blå mitted tabby (rag a 04 21). Hon är sååå fin. Hon har också vit bläs.Jag har också en birma hemma som är brunmaskad så nu har jag en brun och en blå katt.Blå bicolour är ju såå fina så jag förstår om ni vill ha det. Jag hade däremot tänkt mig en blå colourpoint men när jag såg min lilla tova hos uppfödaren så blev det en mitted tabby istället, blev helt förälskad i min bedårande söta tjej...men hon är ju blå i alla fall
    Tack för ditt svar och grattis till lill kissen

Ja, vi har ju en brun så vi borde skaffa en blå denna gång Fast vi har en röd också Så, detta blir vår tredje katt och vår andra ragdoll. Det lutar fortfarande åt att det blir en blå bicolor
  • flawless

älskar ragdolls!!
    Vi har en som e sååå jäkla mysig å go! Väldigt speciell..men de e väl denna ras. han e lite som en hund hihi. Har haft många kissar i livet men aldrig blivit så kär som nu!
    han e brunmaskad/mitted, så fin!

• Lilla Mumintrollet
    flawless skrev 2008-08-21 00:32:35 följande:
    älskar ragdolls!! Vi har en som e sååå jäkla mysig å go! Väldigt speciell..men de e väl denna ras. han e lite som en hund hihi. Har haft många kissar i livet men aldrig blivit så kär som nu!han e brunmaskad/mitted, så fin!
    Ja, visst är det en härlig ras Vi har också en brun mitted med en liten bläs
  • Powerwoman

De med bläs är finast, i alla färger.

Är ingen ragdoll-människa, men jag var och hälsade på hos en bekant som hade en ragdoll-kull då och gud så söta de var.
    Hon hade rött, brunt, padda och med eller utan bläs.
    Kul med variation, så jag skulle inte skaffa 2 likadana av samma ras.

• Amandass

Jag har en urmysig 1 årig ragdolltjej som är "rag n04" med stooor bläs (Halva nosen är rosa och andra halvan mörk,och så är halva ansiktet vitt *s*)

Skulle jag ha en till ragdoll så är dessa mina favoritfärger/teckningar:
    - blåtabby
    - blå bicolor (gärna med tokig fläck, som jag sett att vissa kan ha!)
    - lila colorpoint/mitted
    - brun/blå sköldpadd

Finns många fina

Svar på tråden Vilken färg/teckning gillar ni bäst (ragdoll)?