• Zoomi

Angelsound-doppler, det BÄSTA jag köpt på länge!!!!!

Igår fick jag äntligen min efterlängtade angelsound! Jag sprang in i sovrummet och slet upp paketet. La mig på sängen och kladdade på en massa gél på magen och satte på mig hörlurarna. Satte på dopplern och hörde för första gången vår älskade bebis hjärta slå!! :D Vi räknade till ca 140-146 slag/min. Kunde till och med höra den röra sig och sparka där inne! Jag har varit så fruktansvärt orolig för att råka ut för ett nytt MA, var tyvärr med om ett förra grav. i v10. Angelsound-dopplern fick mig att bara släppa all oro på en gång. Nu kan jag njuta av graviditeten och vara lycklig istället för orolig. Jag är i v15 och hörde hjärtat ganska långt ned på magen i mitten ungefär :)

Rekomenderar den starkt till alla som känner sig oroliga ibland!! Funkar f.r.o.m v12 och kan beställas på www.storkhjalp.se Lite reklam för den där ja :D

• Svar på tråden Angelsound-doppler, det BÄSTA jag köpt på länge!!!!!
  • SJ80

Kan bara intyga: Att det är det absolut det bästa köpet!
    Nästan så att det är ett måste till ala gravida!!!

• SJ80
    SJ80 skrev 2008-08-13 15:13:24 följande:
    Kan bara intyga: Att det är det absolut det bästa köpet! Nästan så att det är ett måste till ala gravida!!!
    Någon som har hört eller vet hur ofta man kan/får använda den?
  • Zoomi
    SJ80 skrev 2008-08-13 15:15:40 följande:
    Någon som har hört eller vet hur ofta man kan/får använda den?
    Jag har hört upp till 3ggr/dag! Vilket jag tycker låter lite mycket om jag ska va ärlig. Jag kanske kommer använda den 1-2 ggr i veckan max.
  • Hoppaspånu

Vill inte förstöra eran glädje, men själv fick jag hem min angelsound idag, la mig på sängen och hör ingenting.... absolut tyst, så nu ska jag snart in på KK för att kolla om det lever där inne. Är i v. 16 och hörde hjärtat i måndags hos BM men blev ju inte bättre av detta.

• Zoomi
    Hoppaspånu skrev 2008-08-14 11:42:37 följande:
    Vill inte förstöra eran glädje, men själv fick jag hem min angelsound idag, la mig på sängen och hör ingenting.... absolut tyst, så nu ska jag snart in på KK för att kolla om det lever där inne. Är i v. 16 och hörde hjärtat i måndags hos BM men blev ju inte bättre av detta.
    Är du säker på att du inte hör ngt? Det ska låta som ett swischande ljud och sen om man har tur så hittar man galopperande hästar-ljudet bakom. Inte alls säkert att man hör i v.16. Vissa hör inte förrän i v. 20! Lycka till! Allt ska nog gå bra.
  • snuttP

Jag hade en och va super nöjd med den. Men som jag skrev i en annan tråd.. är man orolig av sig så är detta inte bästa sättet. Om man inte hört nåt då? Hade man inte nojat ihjäl sig då?

• axelsmamma

Undrar bara varför man ska köpa en sån maskin när man går till bm regelbundet och får höra hjärtljuden där,det är ju det som är så spännande med bm besöken..

• Zoomi
    snuttP skrev 2008-08-14 11:58:07 följande:
    Jag hade en och va super nöjd med den. Men som jag skrev i en annan tråd.. är man orolig av sig så är detta inte bästa sättet. Om man inte hört nåt då? Hade man inte nojat ihjäl sig då?
    Det är ju en risk man måste vara medveten om när man köper den, att man kanske blir orolig om man inte hör ngt. Då är det ju iofs bra kanske för då kan man förstå om ngt är fel på en gång och kolla det hos BM så fort det bara går. De flesta hör ju efter v12 men det står i att om du har moderkakan i framvägg så är det inte alls säkert att du hör ngt.
  • Zoomi
    axelsmamma skrev 2008-08-14 12:00:06 följande:
    Undrar bara varför man ska köpa en sån maskin när man går till bm regelbundet och får höra hjärtljuden där,det är ju det som är så spännande med bm besöken..
    Jag har köpt en eftersom jag har fått en VÄLDIGT sen inskrivningstid. Kommer va i v. 17!! när jag ska på inskrivning pga långa köer i min kommun. Dessutom har jag haft ett MA innan och vill vara säker på att bebisens hjärta slår där inne. Har varit väldigt orolig av och till under grav. och dopplern har hjälpt mig att slappna av. Bra för bebis, bra för mig.
Svar på tråden Angelsound-doppler, det BÄSTA jag köpt på länge!!!!!