• mullbär

Fel på sköldkörteln någon??

Hej!
    Blir snart GALEN!!!!! på min förbaskade sköldkörtel.
    Dec -06 var värdet 9,6 på tsh och 11 på t4. Sen gick det stadigt neråt till tsh5,5 i jan, tsh4,3 i feb och tsh2,6 i maj. jan-08 var det helt plötsligt tsh8,3 och t416!! Var då helt plötsligt på ruta 1 igen.
    Men så äntligen i feb-08 så var värdet på tsh 1,9 med t4 på 16. Jätte bra!! Fick just provsvar på mitt senaste prov i aug och det står att det är lite förändrat igen!!!!
    Är det någon annan som har haft samma problem att ligga stadigt på samma värden??? Jag åt först 50 mg men fick byta till 75 i jan-08.
    Jag äter tabletterna varje dag fast kanske inte exakt samma tid jämt, har det ngn betydelse??
    Vore väldigt tacksam för svar om det är någon som har nåt!

• Svar på tråden Fel på sköldkörteln någon??
  • Lilla Mimsan

Jag äter 100 mg normalt men 125 nu när jag är gravid.
    Prova att ta dem direkt på morgonen men de ska inte tas tillsammans med mejeriprodukter och järntabletter. Det ska gå runt 1-2 timmar mellan

• Manchester

Mina värden har också åkt bergochdalbana. Ibland har jag fått öka dosen och ibland lägga av helt. När det hoppar upp och ned som värst är det verkligen jobbigt, särskilt om man vill bli gravid och ägglossningen inte funkar. Just nu behöver jag ingen medicin alls, men när jag tar Levaxin är jag noga med att hålla tiderna, inte exakt på minuten, men i stort sett samma tid varje dag. Järntabletter har jag aldrig behövt och det där med mjölkprodukter har jag haft koll på. Ändå har det inte hjälpt. Trösten kan kanske vara att värden som gör som de som vill faktiskt kan bli bra av sig själva ibland också. Så är det alltså för mig. Dessutom blev jag spontant gravid under en period när Levaxindosen var rätt och värdena såg bra ut. Detta trots att vi inte trott att vi någonsin skulle få biologiska barn och just tänkt påbörja processen för att adoptera vårt andra barn. Gissar att du finns just här pga att du vill bli gravid. Kanske kan du få lite hopp av att jag "lyckades" trots att vi just då inte ens försökte, utan var nöjda ändå.

• villhafler

Hej

Jag äter med Levaxin o mina värden är för höga på både t4 och tsh, min doktor trodde jag slarvade med min medicin det gör jag ej. Är trött på att hoppa upp o ner.. vill bli gravid men värderna är dåliga...nån som hört att man kan äta rosen rot??Några tips...??Jag är 34 år och har fått en dotter hon är 14 nu. Efter gvaliditeten fick ja aldrig tillbaka min mens... vill så gärna ha en bäbis...tycker svenska läkare ej lyssnar.. suck maila gärna!!
    Kram på er o ger ej upp!

Svar på tråden Fel på sköldkörteln någon??