• N82

Tips på bra "mitt första år" bok

Jag skulle vilja ha någon lite annorlunda "mitt första år" bok. Sett några bra men undrar om ni vet ifall det finns någon internethandel som säljer någon bra bok..

• Svar på tråden Tips på bra "mitt första år" bok
  • lindalita

Vi har "Bästa boken om mig" från Designtorget. Gillar den jättemycket!

• N82

ok, ska kolla vad jag tycker om den.

lindalita skrev 2008-08-13 17:30:29 följande:
  • Mijan

Rekommenderar verkligen detta "minnesalbum" som är ett första år album. Det är en pärm med jättefina blad med färdigtryckt text. Dessutom finns det tomma blad med bård som man kan skriva på själv och eftersom det är en vanlig ringpärm kan man sätta in annat man vill också t ex i plastfickor eller så.

När jag beställde det så mailade jag och skrev att jag ville ha alla blad samt pärm på en gång. Kommer inte exakt ihåg vad det kostade, kanske 400 kr eller så.

Titta på följande sida:
    www.smabarnsutveckling.se/

• dreamspell

Vi har samma som Mijan skriver om, tycker jättemkt om den! Supersmidigt med eftersom man kan fixa så mkt själv genom plastfickor och lösa blad..Min pärm är välfylld!

• never die
    lindalita skrev 2008-08-13 17:30:29 följande:
    Den bästa tycker jag med!
  • 3tjejer

Tycker också att det är toppen med en ringpärm. Vi har "när jag var liten" från bokhandeln och det blir många plastfickor med första huvudfotingen, hand och fotavtryck, dagis foton etc. En sak jag tycker är lite dum med just den pärmen är att det är ett blad för tex 1 år på framsidan och 2 år på baksidan. Jag skulle vilja ha 1år och sen tom baksida så att man kan fylla på med saker som kommer mellan ett och två år. Snurrar jag för mkt eller fattar nån?

Annars har jag gått runt i bokaffärerna och skrivit upp lite olika saker de olika "första-boken-böckerna" har att fylla i och så har jag lagt in det i datorn.

• N82

Hmm, kanske bör köpa ngn sådan bok som det finns mer tomt utrymme. Många böcker är ju mest fylla i. Ska kika på de olika alternativen..

• gutestjej

Jag hade minnesbok till mitt första barn (Elsa Beskow) men uppfattade det som att allt var så uppstyltat i den.
    Nu när jag har fått mitt andra barn så skriver jag för fri hand i en vanlig skrivbok. Det är mycket bättre all fakta kommmer ju att finnas där precis som i en minnesbok men istället finns även mina tankar och känslor med där i.
    Sen har jag även en låda med allt övrigt material så som teckningar och hand/fot avtryck som jag vill spara.

• Theres

ja har oxå det albumet från små barns utveckling, man får även väldigt fina och läsvärda böcker med sina paket när man köper bladen och jag måste säga att jag lusläser de böckerna!! De handlar om barnens utveckling, bl.a om sömn, fysisk utveckling, psykisk utvecklign m.m... SUPERBRA!! hihi..

Svar på tråden Tips på bra "mitt första år" bok