• Ziitoo

Fukt skada i badrum. Utan toa och dusch.

Vi har som skrivet i rubriken en fuktskada i vårat badrum och min sambo har pratat med bygg-gubbarna lite om det här med toalett osv. under renoveringen och dom sa att dom inte kunda lova att den skulle vara kvar då det helt beror på hur allvarlig skadan är. Dusch kunde vi få låna i ett pingisrum här i föreningen, men man vill ju ha toalett också. Jag är gravid i v. 13 och går ju upp varje morgon och gör mitt på toa så att säga. Inte hinner jag springa ut i trapphuset och ner eller. Kan vi begära tillfälligt boende om nu toaletten inte kan vara kvar? Mena på, bo utan toalett i ca 5 veckor klarar jag inte!

• Svar på tråden Fukt skada i badrum. Utan toa och dusch.
  • Trynträ

Kan du inte köpa en sån där Campa-potti med kassett. De är ju ungefär som en riktig toalett fast man måste tömma kasetten emellanåt. Typ som man har i husvagnar och liknande.

• Ziitoo
    Trynträ skrev 2008-08-13 17:37:15 följande:
    Kan du inte köpa en sån där Campa-potti med kassett. De är ju ungefär som en riktig toalett fast man måste tömma kasetten emellanåt. Typ som man har i husvagnar och liknande.
    Kostar ju en massa pengar och den ekonomin finns inte nu. Kan tillägga att vi bor i bostadsrätt och att allt går på försäkringen.
  • Trynträ

Hittade en för 500 och det kan det ju vara värt mot att inte få ha nån toalett öht. Kanske kan bostadsrättsföreningen finansiera det hela.
    www.blocket.se/vi/16478929.htm

Finns säkert andra varianter med som kanske är billigare.

Ziitoo skrev 2008-08-13 17:44:40 följande:
    Kostar ju en massa pengar och den ekonomin finns inte nu. Kan tillägga att vi bor i bostadsrätt och att allt går på försäkringen.
  • Ziitoo
    Ziitoo skrev 2008-08-13 17:44:40 följande:
    Kan också tillägga att vi inte kommer få använda badrummet alls om toa inte finns där!
  • Trynträ

Den går ju att ställa in i vilket rum som helst.

Men ni kan ju alltid försöka se om ni kan få en ersättningslägenhet så länge.

Ziitoo skrev 2008-08-13 17:49:41 följande:
    Kan också tillägga att vi inte kommer få använda badrummet alls om toa inte finns där!
  • Ziitoo
    Trynträ skrev 2008-08-13 17:52:01 följande:
    Den går ju att ställa in i vilket rum som helst.Men ni kan ju alltid försöka se om ni kan få en ersättningslägenhet så länge.
    Ersättningslägenhet vore det bästa då vi har små djur som inte bör eller ska vara i renovering pga höga ljud osv. Men frågan är om man kan begära det?
  • Trynträ

Jag vet tyvärr inte hur reglerna är men det skadar ju inte att försöka kolla upp det.

Ziitoo skrev 2008-08-13 17:53:54 följande:
    Ersättningslägenhet vore det bästa då vi har små djur som inte bör eller ska vara i renovering pga höga ljud osv. Men frågan är om man kan begära det?
Svar på tråden Fukt skada i badrum. Utan toa och dusch.