• Jag86

Vilken färg ska jag välja till svart kök???

Hej.
    Vi har köpt hus och håller på med renuvering.
    Nu har vi äntligen kommit till köket. Har lämnat i väg köksluckorna på lack. det blev svarta. Blev kanonsnyggt =)

Undrar vad jag ska ha för färg på väggarna ??? Funderar på beige. sen en fondvägg från rusta som går i beige och svart ?? vad tro ni?? Lämna förslag!

har svart köksluckor med vita vitvaror (ska köpa mörk bänkskiva från Ikea oxå )

• Svar på tråden Vilken färg ska jag välja till svart kök???
  • Bellsam

Jag har ju en förkärlek för svart och rött, men beige låter inte så dumt det heller :)

• underbara jag

beige låter bra men jag skulle skippat fondväggen. risk att det blir för mörkt.

om du hemskt gärna vill ha fondvägg hade jag stsat på en betydligt ljusare sådan.

• kissecat

Jag har oxå svarta köksluckor, vitmålade väggar och vita vitvaror.

Jag har röda detaljer i köket. Som det här knivstället www.bluebox.se/showinfo.asp&method=search , En röd tavellist på väggen som jag har kokböcker på, gardiner som har svarta, vita och röda detaljer m.m..

Älskar kombinationen svart och rött men vissa som ser mitt kök gillar det inte lika mkt.. Tycker att de är för dramatiskt eller nåt.

• Linda1976

lime rosa (om man vill vara riktigt galen) aqua-toner orange

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden Vilken färg ska jag välja till svart kök???