• Göteborgstjej

Blöjstorlek libero

Använder liberoblöjor och tycker de är bra. Nu har jag en liten undring om vilken storlek ni använder!
    Just nu använder vi 5-8kg, men det blir nog sista paketet i den storleken. Nästa storlek är ju 7-14 och nästa 10-?. Detta måste ju betyda att det finns barn 10-14kg som använder olika storlekar och att olika storlekar passar olika bra för olika barn? Hur är det, passar den ena bra för långa smala barn och den andra för kort6a tjocka kanske?
    De tidigare storlekarna har ju bara gått "om lott" med 1 kg?!

• Svar på tråden Blöjstorlek libero
  • Mammatilltretroll

jag undrar också!
    tycker att midiblöjorna redan nu när hon väger 5,3 börjar kännas lite mindre..och de ska ju räcka i 3 kg till!
    Ska kanske prova 7-10kg om någon vecka...

• SandvikenMamma

Det är ingenting som garanterar att 5-8 ska räcka tills dem väger 8 kg, det beror ju på hur kroppen är. En stor kille/tjej behöver naturligtvis större blöjor. Så man får helt enkelt prova sig fram :)

• Mylove040811

Vi använder 5-8 kg än till vår tjej och nu så väger hon öber 7 kg antar jag med tanke på att hon vägde 6970 gram förra veckan
    Men köpte i dag ett paket 7-14 kg, det är ett rejält hop måste jag säga!

• honyponken

japp, dom passar olika bra på olika barn. våran dotter hade den näst mninsta storleken, men dom skavde fast dom skulle passa hennes vikt. så vi fick byta till pampers. då blev det bättre...

Svar på tråden Blöjstorlek libero