• Caffreys

Mamaia - Rumänien

Någon som varit i Mamaia och har lite tips? Åker dit om ett par veckor med min dotter som är 1½ år min bästa kompis och hennes 12 åriga son.

• Svar på tråden Mamaia - Rumänien
  • Zenobia

Hej där!

Kom hem för cirkus 2 veckor sen från Mamaia, störts skönt ställe och jag är ingen party pringla heller.
    Men det finns saker att göra, det är bra strand för barn långgrunt.
    Det som kan göra lite när man har barn är avstånden, men det beror mer exat vart ni bor. Men dte finns två små köpställen i Mamaia och mellan dom så går det en Linbana som inte var för dyrt runt en 10 kanske det kostade en resväg. Jätteläckert att åka om man inte är höjd rädd då för den går över hotellen.
    I slutet av linnbanan ligger en vattenpark som inte var öppen när jag var där då men där skulle nog barnen älska att vara. En bit längre bort ifrån det här så finns det en äventyrspark med karuseller och det.
    Maten är enkel och inte alls så kronglig, så för barn är det lätt att äta. Men kom ihåg allt beställs separat, kött sen pommes, sallad om man ska ha det.
    Billigt är då också med kläder, äta, ta en öl eller dricka vin. Mac donalds finns de både i Mamia och Constansa

Kan berätta att i Mamaia finns det lösa hundar som skäller men dom gör ingeting så du vet om det. För dom tillhör hotellen och vaktar dom och skäller på olk som inte bor där men dom gör absolut ingeting.

Taxi kostar runt 25 kr in till Costansa, det är bättre med taxi än buss då man ska ta sig ditt. Då det vissade sig när vi åkte in att man fick byta buss.
    I costansa finns det ett stort köpcentrum. Mna kan ta sig ut till udden på Costansa med taxi med och gå in på Akvaria och se fiskar och det, men det är ett väldigt litet där och djruen trängs ihop i små akvarium men kanske nåt man kan se ändå.

Kan sen rekomendera att ha hög solskyddsfaktor på er, jag hade 12 och jag ha änmdå grundskydd men det hjälpte inte. Men det finns billigt att köpa där nere så gör det ist för ha med er. Ska kolla upp det märket jag hade och det var super bra och dom rekomenderde de.

Kom på en sak till det ska gå ett mintåg också nu vad ja hört i Mamaia men inget jag såg då eftersom ja var i början av säsongen.
    Minibussar går också in i Mamaia kostar inte heller mycket, men kan vara trångt där.

Med vilket resebolag åker ni då och vad heter Hotellet ni ska bo på¨.
    Blir avis att ni ska ditt för ja trivdes där och vill ditt igen.
    Men fråga på om det är nåt emr du vill veta
    /kramen Zenobia

Svar på tråden Mamaia - Rumänien