• Pärlan81

Getingar....Grrr...

Jag är getingrädd, jag hatar dessa flugfän som alltid ska flyga efter mig. Lillen är snart 10 månader och jag andvänder myggnätet när han sitter i vagnen för det mesta. Men när lillen ska gunga var på stranden, hur gör ni då? Springer ni långt ifrån getingen om en sådan närmar sig?
    Jag ska börja ha med mig lite plåster och salobrin och lök ifall ifal det sticker till.

Är det bara jag som är rädd härinne....

• Svar på tråden Getingar....Grrr...
  • melles mamma

"Springer ni långt ifrån getingen om en sådan närmar sig"
    absolut inte, då skulle ju melle tro att getingar var farliga! Vi brukar stå lite stilla och titta på dem

• Zemiramis

urk, jag gillar inte heller getingar, och det är alltid mig de kommer till. det är som om de känner det på sig. vi satt ett sällskap ut för några veckor sedan, vi var många. det kommer EN geting och den flyger mellan mig och tjejen bredvid mig som också är getingrädd!!!

konstruktivst förslag, hm, pröva med att bluda och hoppas på att den dragit sin kos när du tittar igen. kanske slipper ditt barn bli getingrädd på det viset. jag ska försöka använda mig av den metoden när det är min tur.

• devi

"melles mamma" har faktiskt rätt. Min mamma var rädd för de flesta kryp och idag är jag rädd för nästan allt som flyger.

Men jag har tvingat mig själv till att inte vara rädd, verkligen tvingat. Försök tänka på nåt annat eller titta inte på den. Du dör ju faktiskt inte av en geting om du inte är allergisk vill säga.

• Eja74

asså jag är rädd för getingar och det har jag all rätt att vara..för jag tål inte getingstick..så jag springer när de kommer eller blundar och håller för näsan (vet inte varför)..Gubben får ta hand om Oscar när jag springer iväg..men de skrattar bara åt mig..fniss*

Svar på tråden Getingar....Grrr...