• lindsay

Hotell i Phuket...

Hej,

vi har bestämt oss att åka till Phuket Thailand i Oktober/November nästa år, då är vår dotter 4 år. Jag tycker det är så svårt att bestämma sig för Karon, kata eller Patong. .. Har hittat ett jätte bra hotell i Patong men har för mig att det är ett ganska livligt ställe, stämmer det? www.holidayinn.com

Kan ngn ge ngr tips?

Tack!

• Svar på tråden Hotell i Phuket...
  • buffybus

ta inte patong.. där e så stökigt och mkt prostution..eller hur det nu stavas.. 

kata och karon e fint... vi har varit i karon.. på phuket island view  och nu ska vi i november till phuket orchid resort o spa... 
    kata är också barnvänligt... har varit där o shoppat lite men tycker bäst om karon som ligger i mitten.. 
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • buffybus

seriöst vi var i patong en dag och skulle kolla hur det var och handla lite o spendera tid bara.. men usch.. vill inte ens spendera en dag där... var inget för oss... tror det är mer för festande ungdomar.. eller nått,,

• Anglia

Patong är ju ganska livligt.. I alla fall så var det det när vi var där en kväll.. Det är ju där som den så kallade transvestitgatan ligger.. Men.. Jag tycker alltid att man ska bilda sin egen uppfattning om ett ställe..

Jag och min sambo var i Karon och bodde på ett hotell som heter Phuket Island View.. Vi reste med Ving.. Ligger bara ca. 50 m från stranden (bara över gatan från hotellet).. Hade 3 olika pooler och jätte god frukost.. Mycket fina rum.. En liten upphöjd avdelning där man kunde få massage, manikyr och pedikyr.. Och hade tjejerna inget att göra sär så var de ner till poolen och lekte med barnen istället.. =) Nära till Kata där det finns en minigolfbana i Flintstone utförande.. Hotellet var inte dyrt och är 3+.. Kostade oss 21000 för två veckor två personer.. Dock hade vi bytt hotell till just detta och fick betala en liten avgift för det, men skulle kunna tänka mig att det ligger ungefär på det priset.. Med tanke på läget så var det helt värt varenda krona och jag ska definitivt tillbaka.. =)
    Ska bara ploppa ut en unge först och sen låta dn växa lite först.. =)
    Hoppas att du fick lite info i alla fall..

A

• buffybus

Anglia.. ja vi var också på det hotellet.. fast för 3år sen.. och då va där bara 2 pooler.. men riktigt bra hotell tyckte jag.. 

• petnet

Skippa Patong, ni kommer bli så trötta på alla idoter till säljare där uppe.
    Visst finns de i Kata Karon också, men inte i samma utsträckning.

Sen är det mkt livigare där, prostution finns det i Kata & Karon också. Det är ju bara att hoppa över stolpebarerna och ta de andra ställena.

Ha en skön semester

lindsay skrev 2008-08-14 11:20:47 följande:
    Hej,vi har bestämt oss att åka till Phuket Thailand i Oktober/November nästa år, då är vår dotter 4 år. Jag tycker det är så svårt att bestämma sig för Karon, kata eller Patong. .. Har hittat ett jätte bra hotell i Patong men har för mig att det är ett ganska livligt ställe, stämmer det? www.holidayinn.comKan ngn ge ngr tips?Tack!
  • Carro790

Bangtao Bay resort är ett rikigt trevligt hotell för barnfamiljer. Många barnaktiviteter varje dag som småstjärnorna och skatt jakter mm var det där när vi var där...tar ca 20 min till Patong med Tuk Tuk....lugnt och fint område nära havet.

• Anemia

Vi bodde på ett kanonställe i kata! kata lucky villa.

Fina bungalows, jättetrevlig personal och verkligen barnvänligt!! Vi hade iof inte barn när vi var där, men dit ska vi tillbaka till!

• Anglia
    buffybus skrev 2008-08-14 11:40:41 följande:
    Anglia.. ja vi var också på det hotellet.. fast för 3år sen.. och då va där bara 2 pooler.. men riktigt bra hotell tyckte jag.. 
    Ja visst var det.. =) Vi var där december 2006 och då fanns det två mindre och en lite större pool..

A
  • buffybus

jaha vi var där december 2005..

• Anglia
    buffybus skrev 2008-08-14 13:08:25 följande:
    jaha vi var där december 2005..
    vilka pooler var det som fanns då? var det de brevid varandra eller en ev dem och en vid restauranegn??

A
  • Flamma

Skulle inte heller åka till Patong, var där en dag och det räckte mer än väl Kan rekomendera Kamala, det var väldigt litet, mysigt och gemytligt Barnvänligt och vårat hotell låg 100-200 meter från stranden
    Print Kamala bodde vi på

Svar på tråden Hotell i Phuket...